מיני מבחן ל-ב.מ.וו X6: למרות התדמית - זה רכב משפחתי

מי שלא נבהל מתג מחיר של 590 אלף שקל, יגלה רכב להובלת משפחות שלמות על מטענן לטיולי סוף שבוע ארוכים בנוחות ופינוק מקסימליים

אחד האקדחים המפורסמים ביותר מתקופת המערב הפרוע הוא הקולט הצבאי, שזכה לכינוי "משכין שלום". האגדות מספרות, שכדי להרגיע סיטואציות מסוכנות לא היה צריך אפילו לשלוף אותו מהנדן אלא די היה במראה המרושע שלו, ובמוניטין של אלה שנשאו אותו על החגורה.

ב.מ.וו X6 הוא כנראה המקביל המוטורי של אותו אקדח מיתולוגי. בעיקרון אנחנו נמנעים מלבצע שיוך מגדרי של כלי רכב, ואין ספק שכל שיוך כזה של X6 בישראל, אם קיים, בטעות יסודו, אבל אי אפשר להתווכח עם ההשפעה "המרגיעה" שיש לרכב הזה על סביבתו. מכירים את ההוא, שכל בוקר חותך את כולם בתור לרמזור ואת ההם שחוסמים אתכם בחניה כפולה? כשאתם על סיפונו של ב.מ.וו X6 לא תכירו אותם. כולם שומרים מרחק ונמנעים מקשר עין.

המושב האחורי יספק כל דרישה למרחב רגליים וכתפיים, ולמרות שמרחב הראש מאחור אינו נדיב כמו ב-X5, הוא עדיין נוח למבוגרים גבוהי קומה. למרות השיפוע החד של הדלת האחורית, תא המטען עדיין מספק 580 ליטר לפני קיפול.

כמו ה-X5, גם X6 החדש זכה לקבל שדרוג רציני בתא הנוסעים. העיצוב עדיין חמור סבר אך חומרי הדיפון והגימור קפצו בדרגה. בידוד הרעשים פנטסטי ומנטרל את הגרגור של מנוע הדיזל אפילו בסיבובי סרק. הרכב במסך שטוח בגודל רציני ובמערכת תפריטים נוחה ושימושיות יותר מבעבר. הראות לפנים ולצדדים מצויינת אם כי הראות לאחור ולפינות האחורית היא תיאורטית למדי. מצלמת רברס היא חובה כאן.

רכב המבחן שלנו הגיע עם מנוע שישה צילינדרים טורבו דיזל בנפח 3 ליטר, שמייצר 258 כ"ס ו-56 קג"מ ב-1,500 סל"ד. מדובר בבהמת סולר רצינית, שלא רק נוהמת אלא גם נושכת. לחיצה בריאה על הדוושה הימנית כשהתיבה האוטומטית במצב "ספורט" מדביקה את הנוסעים לכיסאות ודוחפת את הכלי מאפס ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות בלבד - חוויה בהחלט מעניינת ברכב ששוקל קצת מעל 2 טון. שימוש במצב "אקו-פרו" של תיבת ההילוכים ורגל קלילה על דוושת התאוצה יניבו תצרוכת דלק מכובדת, שמתקרבת ל-12 קילומטרים לליטר, אם כי ספק אם זה מה שמטריד את רוכשי הרכב הזה.

השיפור המרכזי במודל 2015 הוא באגף הדינמי. המתלים של X6 החדש מנטרלים כעת בורות כאילו הם מרחפים על כרית אוויר ענקית ומעניקים שיוט יציב בכל תנאי הכביש ומזג האוויר. ההיגוי חד ומהיר יחסית לכלי כה גדול. מי שיחרוג מהמצב הטבעי והנינוח של הרכב, יגלה שבמצבי לחץ (מרדפים?) הוא מפגין התנהגות כביש חדה ומלוטשת כמו איזו ב.מ.וו קופה קומפקטית.

מי שלא נבהל מתג מחיר של 590 אלף שקל, יגלה שלמרות התדמית הראוותנית, ב.מ.וו X6 החדש הוא רכב משפחתי אידיאלי. כשאנחנו אומרים "משפחה", אנחנו מתכוונים להובלת משפחות שלמות על מטענן לטיולי סוף שבוע ארוכים בנוחות ופינוק מקסימליים, ועם בונוס, שאין לו מחיר, של "רצועת ביטחון" פסיכולוגית המרתיעה את הסביבה.