"להיות מכור ל'משחקי הכס' - סוג של נישוק קמעות"

הצצה ראשונה למגזין "פירמה" ■ כן, אתם קוראים נכון: ספי שקד, אשכנזי חילוני מצפון ת"א, הצביע ש"ס - ופותח את הפה ■ "אחרי שישבתי עם דרעי והבנתי את הכוח, החוכמה והאומץ שלו, הבנתי שזו המפלגה שאני רוצה"

ספי שקד / צילום: אריק סולטן
ספי שקד / צילום: אריק סולטן

בכניסה לביתו של ספי שקד, באחד הפרויקטים היוקרתיים ברמת-אביב, תלויה כרזה גדולה שבה נראה הרב עובדיה יוסף זצ"ל משקיף ממרומי מרפסת, כשמתחתיו משפט הקינה שכבר נכנס לפנתיאון: "אבא, מה עשו לך?". אם זה היה תלוי בשקד - הכרזה הזו הייתה מתנוססת בחדר השינה שלו, מעל המיטה. אבל הווטו שהטילה אשתו, לוקה, שלח את הכרזה למקומה הנוכחי.

מאז ומתמיד הייתה הפוליטיקה קרקע פורייה לבריתות משונות בין הפכים, שלא לומר שידוכים תמוהים. אחד הזיווגים החריגים במערכת הבחירות האחרונה היה ללא ספק זה של מפלגת ש"ס, בראשות אריה דרעי, עם מי שמונה למנהל הקמפיין שלה, ספי שקד.

מפלגה חרדית ספרדית, שחרתה על דגלה את הדאגה לשכבות החלשות, לעמך היושבים בפריפריה הנשכחת, בחרה לסמוך את ידה על מי שהיה עד לפני כ-3 שנים הגולדן בוי של ענף הפרסום, כוכב תוכניות ריאליטי ואייטם קבוע במדורי הרכילות. אשכנזי צפוני-תל-אביבי שחי את החיים הטובים בעצימות גבוהה.

- ספי שקד, איך זה קרה?

"זו טעות לחשוב שמנהל קמפיין בחירות חייב לעבוד עם מפלגה ממניעים אידיאולוגיים. אני לא חייב לעבוד רק עם מפלגות שמייצגות את השבט שלי. גבולות הגזרה שלי הם ימינה מזועבי ושמאלה ממרזל. כל השאר לגיטימיים בעיניי. הליכוד וכולנו של משה כחלון לא רצו אותי, אבל יכולתי לבחור בין רוב המפלגות, בחלקן גם תמורת יותר כסף".

- אז מה שכנע אותך לעבוד דווקא עם מי שנראים בדיוק ההפך מכל מה שאתה מייצג?

"אחרי שישבתי עם אריה דרעי והבנתי את הכוח, החוכמה והאומץ שלו, הבנתי שזאת המפלגה שאני רוצה. אריאל משעל, שניהל איתי את הקמפיין, עשה עליי רושם של אדם מבריק, ובתור אחד שמתעסק במשברים, הבנתי שבש"ס המתח עם אלי ישי והקרב סביב השאלה במי בחר מרן ייתן לי שעות טיסה רבות בניהול משבר. וזה באמת היה ניהול המשבר הגדול ביותר שעשיתי בחיים".