טכנולוגיה חדשה לרכב: כך לא תיתפסו על נהיגה בשכרות

הכירו את הטכנולוגיה החדישה לרכב שנחשפה לאחרונה: מאפשרת לכם לדעת במדויק מהי רמת האלכוהול בדם שלכם ומתי אתם לא כשירים לנהיגה מבחינת החוק

נהיגה בשכרות \ מתוך: Shutterstock
נהיגה בשכרות \ מתוך: Shutterstock

רשויות החוק נאבקות בכל העולם בתופעת הנהיגה תחת השפעת אלכוהול הן באמצעות חינוך והן בביקורות בשטח אך התופעה איננה נעלמת לצערנו ומעת לעת אנו עדים לתאונות קשות שגובות חיי אדם.

כעת מפרסמים במכון הבטיחות האמריקני כי יש בידיהם טכנולוגיה חדישה לגילוי רמת האלכוהול בדמו של הנהג ובמקרה שרמת האלכוהול גבוהה מדי, הנהג לא יוכל להתניע בכלל את המכונית.

"מדובר בטכנולוגיה שתציל את חייהם של עשרות אלפי בני אדם והיא מצטרפת לחינוך ולאכיפה", אמר אנטוני פוקס, שר התחבורה האמריקאי, שגילה כי בשנה נהרגים 10,000 בני אדם בארה"ב בגלל נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים.

הטכנולוגיה החדשה נמצאת עדיין בשלבי פיתוח, מחקר וניסוי ובשלב זה קיימות שתי מערכות שאחת מהן תהפוך למוצר סדרתי בסופו של דבר. המערכת הראשונה תזהה את רמת האלכוהול באמצעות מגע והשניה באמצעות נשיפה כפי שמוכר לנו ממכשירי הינשוף.

מכון הבטיחות האמריקאי עשוי לסיים את המחקר והפיתוח ולהגיש את מסקנותיו רק בעוד חמש שנים וזה אומר שעד אז עלולים להיפגע עשרות אלפי אנשים בתאונות כאלה ולכן בשלב זה וגם בהמשך אין לסמוך על הטכנולוגיה אלא לגלות אחריות ולזכור כמו תמיד שאם שותים לא נוהגים, זאת הטכנולוגיה הבטוחה ביותר.