צפו: כך מתערב ארגון ימני קיצוני בבחירות ללשכת עוה"ד

תנועת "אם תרצו" התגייסה לטובת הקמפיין של עו"ד דורון ברזילי לקראת הבחירות לראשות לשכת עוה"ד: "עו"ד אפי נוה הוא שמאלן" ■ ברזילי: "אין לי כל קשר לפעולות של 'אם תרצו'"

אפי נוה, קמפיין "אם תרצו", בחירות ללשכת עו"ד / צילום: מתוך סרטון "אם תרצו"
אפי נוה, קמפיין "אם תרצו", בחירות ללשכת עו"ד / צילום: מתוך סרטון "אם תרצו"

תנועת "אם תרצו" התגייסה בימים האחרונים לטובת קמפיין הבחירות של ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, לקראת הבחירות בלשכה שייערכו מחר (ג'). האם התנועה קיבלה לרשותה את פרטי הקשר של חברי הלשכה? שיחת טלפון שקיבל חבר בלשכה מנציגת "אם תרצו" מעידה לכאורה כי התשובה לשאלה זו היא חיובית.

"הרבה עורכי דינים (כך במקור - ג'מ') לא יודעים, אבל אפי נוה הוא שמאלן", הסבירה הנציגה. "לדוגמה, הוא מינה את חאלד זועבי הלא ציוני לוועדה לבחירת שופטים".

בשולי השיחה הסבירה הנציגה כי ועדת הבחירות של לשכת עורכי הדין העבירה לכאורה לתנועה את פרטי הקשר של עורכי הדין החברים בלשכה.

הבחירות בלשכת עורכי הדין אינן מסקרנות רבים מחברים בלשכה, אך רק מעטים מהם הצליחו להתעלם מקיום הבחירות. הודעות הטקסט הבלתי פוסקות, התוכן השיווקי הבוטה, שיחות הטלפון הטורדניות, אפילו המודעות במדיה הדיגיטלית הקופצות מכל מסך - נדמה כי הגילדה המקצועית של עורכי הדין שוב רלוונטית - היא הפכה לצרה צרורה, לטרטור טורדני, לרצף בלתי פוסק של עבירות לכאורה על חוק הספאם.

אותה נציגה חזרה מספר פעמים במהלך השיחה על דבריה, לפיהם למרות שרבים לא יודעים זאת, ראש ועד מחוז תל-אביב והמרכז, המתמודד על ראשות הלשכה, עו"ד אפי נוה, "מייצג גם גורמים אנטי-ציונים, שהם נגד הזהות הלאומית של מדינות ישראל".

לדבריה, "לעומתו, דורון ברזילי מקדם את הזהות היהודית של מדינת ישראל, והוא ימני, כמו התנועה שלנו, ולכן אנחנו ממליצים עליו".

ומיהם הגורמים האנטי-ציוניים לכאורה שאליהם, לדברי הנציגה, חבר עו"ד אפי נוה? הנציגה מבהירה כי היא מכוונת בדבריה לעו"ד חאלד זועבי, נציג לשכת עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים, שנבחר כמועמד מטעם המחנה של נוה.

זועבי הודה לכאורה ב"לא-ציוניות", בשיחה עם עקיבא ביגמן שהתפרסמה באתר "מידה". "אני רואה את עצמי ערבי אזרח מדינת ישראל", צוטט זועבי בכתבה. כשנשאל "האם אתה ציוני?", השיב, כך לפי הפרסום: "ודאי שלא. למה שאהיה ציוני? איך ערבי יהיה ציוני? גם היהודים לא כולם ציונים. ואני לא יודע מה זה ציוני. תסביר לי מה זה אומר להיות ציוני היום, לא בימים שלפני 1948. היום אני אזרח במדינה".

בהמשך צוטט זועבי אומר שהוא בעד זכויות קולקטיביות למיעוט הערבי בישראל: "אוטונומיה לא. אבל כן אני חושב על זכויות קולקטיביות. על זכויות למיעוט כן. לא צריך להגיע לאוטונומיה".

"קמפיין האוטובוסים" חוזר

בנוסף לקמפיין הטלמרקטינג של "אם תרצו", התנועה העלתה בימים האחרונים קמפיין נגטיב דיגיטלי נגד אפי נוה, בסגנון הפרסומת הידועה משנות ה-90 לעידוד שימוש באמצעי מניעה, עם נגיעות לא עדינות במיוחד של "קמפיין האוטובוסים" - נוסח אותו סרטון מצער שראש הממשלה בנימין נתניהו כבר הספיק להתנצל עליו.

"סליחה רגע", אומר הקריין בסרטון של "אם תרצו", "כשאתה לא מצביע ללשכת עורכי הדין, אתה בעצם מצביע לאפי נוה, שבונה על אחוזי הצבעה גבוהים בקרב עורכי הדין הערבים, ולחבר שלו חלאד זועבי, שמגדיר עצמו גם כלא ציוני וגם כתומך בזכויות קולקטיביות לערביי ישראל... ולחבר של החבר שלו, המתנדב בקרן החדשה לישראל, יורי גיא-רון, ולחבר של החבר של החבר שלו..." וכן הלאה.

מתנועת "אם תרצו" נמסר: "פעילינו עובדים אך ורק על-פי החוק ומשתמשים במאגר שניתן לנו בהתאם לחוק".

מלשכת עורכי הדין נמסר: "ועדת הבחירות מוקיעה כל ניסיון להטיל רבב בעבודתה ובאמינותה של הוועדה, קל וחומר כאשר ישנה רשימה מתועדת של המתמודדים אשר חתמו על קבלת המידע והצהירו והתחייבו כי יעשו שימוש בפרטי החברים אך ורק לצורכי הבחירות, ושלא יעבירו את המידע לכל גורם שהוא.

"עוד נוסיף כי ללשכה לא ידוע דבר אם הועברו מספרי הטלפון לידי גורמים שאינם קשורים במערכת הבחירות, ואם הועברו, מי הגורם שהעבירם. ככל שיתברר כי אכן הועבר מידע שלא על-פי ההתניות שפורטו ובניגוד להתחייבות המפורשת של המועמדים והרשימות - תשקול הלשכה נקיטת כל הצעדים העומדים לרשותה על-פי החוק, לרבות הגשת תלונה לרשם מאגרי המידע".

ברזילי: "אין לי כל קשר לפעולות של 'אם תרצו'"

מטעם עו"ד דורון ברזילי נמסר בתגובה: "דורון ברזילי אינו קשור לפעולות 'אם תרצו'. פעולות אלה גורמות לברזילי נזק, והוא התנער מהן בעבר מספר פעמים. האשמתו של ברזילי בנושא זה היא חסרת בסיס והפוכה לאמת. חבל ש'גלובס' נתן מקום לספין כזה ערב לפני הבחירות".