רשות השידור דורשת מזליג רבינוביץ' החזרי שכר של אלפים שקלים

רבינוביץ', לשעבר יד-ימינו של מנכ"ל הרשות, נמצא כרגע בחופשה ללא תשלום

זליג רבינוביץ', לשעבר האיש החזק ברשות השידור, נדרש להחזיר לרשות אלפי שקלים בגין הפרשי שכר ששולמו לו, לכאורה, שלא כדין. רבינוביץ' קיבל בראשית החודש מכתב מהרשות, על-פיו, בהוראת הממונה על השכר באוצר, אין לשלם את שכרו לפי דרגה 43 כפי ששולמה לו בעבר, אלא על-פי דרגה 41. כמו כן, עליו להחזיר הפרשים בגין משכורות שקיבל בדרגה אשר באוצר טוענים כי לא היה זכאי לה.

ל"גלובס" נודע כי רשות השידור נדרשת לדווח לאוצר את פעולותיה הספציפיות באשר להתנהלות העכשווית מול רבינוביץ'.

רבינוביץ' נחשב במשך תקופה לאחד מבכירי רשות השידור כשהיה יד-ימינו של המנכ"ל לשעבר, יוני בן-מנחם. בימים אלה הוא ממלא תפקיד של סמנכ"ל התפעול של התיאטרון האידי, לאחר שיצא לחופשה ללא תשלום מהשידור הציבורי.

עם זאת, הוא עדיין נחשב עובד רשות השידור, והוא עשוי לשוב אליה או לתאגיד החדש שיוקם בהמשך. באחרונה, עם כניסתו של אופיר אקוניס למשרד השר הממונה על רשות השידור, והחלטתו להקפיא את הליכי המינויים של חברי הדירקטוריון, ואולי אף את החוק כולו, שבו ועלו הערכות בתוך רשות השידור כי רבינוביץ', ואולי גם בן-מנחם ישובו לתפקידי מפתח בשידור הציבורי.

עוד נודע כי במכתב ששלח הממונה על השכר באוצר, קובי אמסלם, בחודש שעבר לרשות השידור נכתב כי המינוי של רבינוביץ' על-ידי בן-מנחם לתפקיד ראש דסק בערוץ 1 לא היה מינוי בפועל, אלא נועד לצורכי שכר בלבד. אמסלם כתב: "זה המקום לציין כי עובד במשרת אמון בלשכת מנכ"ל אמנם רשאי להיות מעורב בעבודת גורמים מקצועיים אולם נאסר עליו לתת הוראות והנחיות. מובן כי לאור הוראות אלה לא ניתן יהיה לאפשר לרבינוביץ' לשמש כעוזר מנכ"ל במשרת אמון, ובה בעת לכהן בתפקיד מקצועי ברשות".

אמסלם מסתמך במכתבו על תחקיר עמוק ותכתובות ארוכות שהתנהלו מול הרשות לאורך חודשים ארוכים. בכוונתו של רבינוביץ' לערער על ההחלטה.

רבינוביץ' מסר בתגובה: "צר לי שרשות השידור הידרדרה בשנה האחרונה לתהום העמוקה שבו היא נמצאת.

"הייתי ממליץ לקבוצה שאופפת אותה לאחרונה לעזור, ולעסוק בהבראה אמיתית ללא פגיעה במטה לחמם של העובדים, להידרש מהר להעלאת הרייטינג של חטיבת החדשות מעבר ל-4% פלוס מינוס (למרות ההשקעות הכספיות חסרות התקדים של כעשרה מיליוני שקלים בשנה האחרונה), ולא לעסוק בזוטות תוך ניסיון להעביר את מוקד הבראת הרשות לעבר 6,240.48 שקל, שאני נדרש בטעות להשיב על כספים שניתנו לי על-ידי מחלקת השכר ברשות. כולי תקווה שעתידה יהיה טוב יותר מההווה שנגלה לי".