חוזה ראשון לבאטמ בתחום הפסולת הביולוגית

באטמ הישראלית זכתה בחוזה ראשון לפתרון חדש המתמודד עם פסולת ביולוגית ומיועד לטיפול בפסולת מסוכנת בתעשיית הביו רפואה

צבי מרום / צילום: איל יצהר
צבי מרום / צילום: איל יצהר

קבוצת באטמ תקשורת , המספקת טכנולוגיות זמן אמת עברו ספקיות טלקום ומכשור רפואי עבור מעבדות ובתי-חולים, הודיעה כי יחידת הסטריליזציה של פסולת רפואית מחטיבת המכשור הרפואי של באטמ זכתה בחוזה משמעותי ראשון מאחד מיצרני חיסוני בעלי-חיים מהגדולים בעולם, למערכת מתקדמת שפיתחה לטיפול בפסולת רפואית עבור תעשיית הביו-פארמה. הפרויקט צפוי להיות בהיקף כולל של כ-1.2 מיליון דולר, יסופק במהלך השנים 2015 ו-2016.

בתהליך ייצור חיסונים, כל חומרי הפסולת מחויבים בטיפול כפסולת רפואית מזוהמת עקב השימוש בווירוסים חיים בתהליך הייצור, כתוצאה מכך, נוצר נפח גבוה של פסולת בהשוואה לתעשיות אחרות. הנהלת החברה מאמינה שזוהי הפעם הראשונה בה פותח פתרון אשר הופך את תהליך סילוק הפסולת הרפואית המזהמת לאוטומטית ובטוחה. באמצעות הפתרונות הקיימים בשוק מטפלים בפסולת הרפואית המזהמת באופן ידני באתר הייצור, כמו גם במהלך ההובלה ואז, שוב, באתר ההטמנה. הפתרון של באטמ יאפשר ללקוח לטפל בפסולת באתר, ובכך להקטין את הסיכון לזיהום נוסף.

בשלב הראשון, החברה תקבל 320 אלף דולר עבור התקנת המערכת באתר ייצור באירופה עוד השנה. באטמ צופה כי בעקבות ההתקנה יתקבלו הזמנות נוספות, בהיקף של כ-880 אלף דולר, להתקנת יחידות באתרי ייצור של הלקוח באירופה ובארה"ב במהלך 2015 ו-2016.

"אנחנו שמחים מאוד על הזכייה בחוזה החדש, המהווה הזמנה ראשונה משמעותית עבור המערכת החדשה שלנו לפתרון בטיפול בפסולת רפואית בתעשיית הביו-פארמה", מסר ד"ר צבי מרום, מנכ"ל באטמ. "הפתרון החדש הינו בעל יחס עלות-תועלת ויעילות הטובות ביותר לטיפול בפסולת רפואית מזוהמת כיום. לאור זאת, אנו צופים ביקוש גובר למערכת, וממשיכים לפתח ולספק את הפתרונות המתקדמים ביותר לטיפול בפסולת רפואית בתעשיות הביו-פארמה והחקלאות, לביסוס מיצובנו בתעשיית הרפואה".