"רשות השידור מסקרת באופן לא ענייני את אקוניס"

כך טוענת תנועת "הצלחה" ■ נציב קבילות הציבור ברשות השידור קבע כי מספר הופעות של השר אקוניס - הממונה על הרשות - בתקופה האחרונה היו מיותרות

אופיר אקוניס / צילום: איל יצהר
אופיר אקוניס / צילום: איל יצהר

האם רשות השידור מנסה לשחד את השר הממונה עליה בזמן מסך? נציב קבילות הציבור ברשות השידור, דדי מרקוביץ', קובע כי מספר הופעות של השר אופיר אקוניס בתקופה האחרונה היו מיותרות, וכי ניתן היה להימנע מהן - "ולו רק בשל מראית-עין". מרקוביץ' כתב הדברים בתגובה לתלונת תנועת "הצלחה" בנושא.

היועץ המשפטי של "הצלחה", עו"ד אלעד מן, כתב בתלונה כי "עולה החשש, ולו גם של מראית-עין, לסיקור לא ענייני שאינו נוגע בהכרח לקיומה של הצדקה חדשותית בסיקור הנוגע לשר אקוניס או להשתתפותו בתוכניות שונות במסגרות השידור השונות של הרשות.

"בין השאר, דווח כי השר אקוניס נפגש עם עובדים של רשות השידור בירושלים, בצוותא עם מנכ"ל משרד התקשורת, הכונס הרשמי המשמש כמפרק הרשות והעורך הראשי, מר ויזנטל. בפגישה זו, כפי שדווח, נמסר כי ייתכן שייערכו שינויים משמעותיים במתווה חוק השידור הציבורי, שאושר רק לפני פחות משנה בקריאה שלישית בכנסת. זאת תוך דברי ביקורת של השר על מהלכי החקיקה עד כה והתייחסות ספציפית להשפעת החוק על עובדי הרשות".

בהמשך כתב עו"ד מן כי "בסמיכות זמנים שיש לתמוה עליה, דווח היום במהדורת 'מבט' על סוגיית ההצבעה בליכוד הנוגעת להשבת סמכויות בחירת הרשימה לכנסת לידי מרכז המפלגה. שני השרים היחידים שנראו במהלך הדיווח מצביעים היו ראש הממשלה (שר התקשורת) והשר אופיר אקוניס, על אף שאינו קשור באופן מיוחד או שונה משרי וחברי ליכוד בכירים אחרים לעניין המדווח. עניין זה מצטרף גם לשילוב דבריו של השר אקוניס בשידור רדיו מיום שישי האחרון, בעת שנכח באירועי מצעד הגאווה בתל-אביב".

עו"ד מן ביקש ממרקוביץ' לנהל מעקב מתמשך אחר אופן הסיקור של השר.

מרקוביץ' השיב כי הוא "סבור כי במקרים שציינת ניתן היה להימנע מההופעות של השר אופיר אקוניס, הן בטלוויזיה והן ברדיו, ולו רק בשל מראית-עין. מנגד, איני סבור כי נדרשות הנחיות מקצועיות בעניין".

לדבריו, "בימים בהם נמצאת רשות השידור תחת פירוק, ראוי ומצופה מעיתונאי רשות השידור להפעיל שיקול-דעת מוקפד בכל מה שקשור בהופעותיו של השר הממונה על המסך וברדיו, ורצוי להימנע ממצבים העלולים ליצור ניגודי עניינים, מראית-עין ופגיעה מיותרת באמון הציבור בשידור הציבורי".

מרשות השידור נמסר כי "הערוץ הראשון - חטיבת החדשות ורשת ב' של קול ישראל, על שלל תוכניות החדשות והאקטואליה, ימשיכו לשמור על אובייקטיביות ואיזון בשידורים".