נתוני צפייה מעולים לגמר ליגת העל בכדורסל בערוץ 1

למרות שמושכת הרייטינג מכבי ת"א לא הייתה מעורבת, המשחק הראשון בין הפועל אילת להפועל ירושלים גרף 8.9% רייטינג - הנתון הכי גבוה בכדורסל הישראלי בעונת 2014/15

הפועל אילת-הפועל ירושלים בגמר הכדורסל / צלם: עודד קרני, מינהלת הליגה
הפועל אילת-הפועל ירושלים בגמר הכדורסל / צלם: עודד קרני, מינהלת הליגה

נתוני צפייה מעולים למשחק הראשון מבין שניים של גמר ליגת העל בכדורסל: שידור ההתמודדות אמש (ב') בין הפועל אילת להפועל ירושלים (80-65 לאורחת) הביא לערוץ 1 רייטינג ממוצע של 8.9% בקרב משקי-הבית היהודיים, נתון השיא לעונת 2014/15. בכך הוא מקדים את הדרבי בין מכבי להפועל תל-אביב שהתקיים בנובמבר 2014 ורשם 8.7% צפייה.

פיק הצפייה במשחק אתמול עמד על 10.7%. הוא נצפה על-ידי 217 אלף אנשים בממוצע, כאשר במדד ה-Reach (צפייה של לפחות 3 דקות רצופות) הוא גרף 482 אלף צופים.

לשם השוואה, משחק מספר 1 בגמר אשתקד (מכבי חיפה-מכבי תל-אביב) רשם 8.6% רייטינג ו-204 אלף צופים בממוצע.

נתוני הצפייה במשחק הראשון אתמול בין אילת לירושלים, שהבטיחו באופן כמעט מעשי את האליפות הראשונה בתולדותיו של המועדון מהבירה, יכולים להיחשב כגבוהים, במיוחד על רקע העובדה שמכבי תל-אביב - מושכת הרייטינג המשמעותית ביותר בכדורסל הישראלי - לא הייתה מעורבת בו. כזכור, מכבי הודחה בסדרת חצי הגמר על-ידי אילת (3-2).

כל זה מתרחש על רקע חוסר הוודאות סביב עתיד שידורי הספורט על-ידי ערוץ 1, בשל אי-הבהירות סביב הקמת רשות השידור החדשה. הערוץ אמור לשדר את המשחק המרכזי של ליגת הכדורסל בעונה הבאה תמורת 6 מיליון שקל. גם בכדורגל הישראלי, שאמור לקבל מהרשות 15 מיליון שקל בעונה הבאה, חוששים מהסיטואציה הבעייתית.