איתן כבל מזכיר לדרעי: אישור מתווה הגז צריך לעבור דרכי

יו"ר ועדת הכלכלה: "על פי סעיף 52 בחוק ההגבלים העסקיים, הקבינט המדיני בטחוני לא יכול לקבל החלטה אלא לאחר ששר הכלכלה יגיע להתייעצות בוועדת הכלכלה"

איתן כבל / צלם: תמר מצפי
איתן כבל / צלם: תמר מצפי

"על פי סעיף 52 בחוק ההגבלים העסקיים, הקבינט המדיני בטחוני לא יכול לקבל החלטה אלא לאחר ששר הכלכלה יגיע להתייעצות בוועדת הכלכלה. שר הכלכלה, אריה מחלוף דרעי, לא יוכל להתחמק"- כך אומר כעת יו"ר ועדת הכלכלה חבר הכנסת איתן כבל ב'ועידה לאנרגיה וכלכלה' שמתקיימת היום בקריית התעופה.

אתמול פרסם "גלובס" מכתב ששלח דרעי לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הגדיר לו את התנאים בהם יהיה מוכן להפעיל את סעיף 52 ובכך לעקוף את הממונה על ההגבלים העסקיים פרופ' דיויד גילה. בין התנאים שהציב, מכירה של מאגרי כריש ותנין, חיבור מפעלים לגז טבעי, בחינה מחדש של האישור שניתן לשותפות לוויתן לשווק יחד את הגז מהמאגר עוד 10 שנים ועוד.

"אם אתה, שר הכלכלה, חושב שהמכתב הזה יהיה מצוות אנשים מלומדה, עשית וי . לא יקום ולא יהיה. אתה שהגדרת את עצמך כשליחם של השקופים, תצטרך כעת להוכיח קבל עם ועולם, שעשית כל מה שיכולת להיות הלוביסט של אזרחי מדינת ישראל, שהגנת עליהם".

עוד הסיף כבל כי "כל עוד אני בתפקידי לא אנוח עד שיוכיחו לי שההסכם המגבש אין בלתו. יש פוליטיקאים שכל היום עסוקים בלטגן בלשונם אנשים עשירים. אני רוצה שאנשים יתעשרו ואנשים ירוויחו, אבל צריך למצוא את נקודת האמצע. אסור שתהיה לא חזירות ולא פופוליזם".

לבסוף תקף כבל את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי "לצערי, אחרי שגילה התפטר, ראש הממשלה החליט להעביר את הדיון בנושא הגז שהוא כלכלי גרידא, לדיון בקבינט המדיני בטחוני. שם, על פי דין, הדברים חייבים להישאר בתוך החדר, ויש כללים למי מותר לקרוא את הפרוטוקולים".