פעילים בשוק המט"ח: להמשיך למכור דולרים

הדולר היציג נחלש גם היום ■ מאז הכרזת הריבית ביום שני ועד ההתערבות נחלש הדולר בכ-1.7% והאירו צנח בכ-3% ■ בנק ישראל רכש היום כרבע מיליארד דולר ■ בשוק המט"ח מדווחים על התנפלות של קרנות גידור על השקל

קרנית פלוג / צילום: מארק ניימן-לע''מ
קרנית פלוג / צילום: מארק ניימן-לע''מ

רק שקלים: גורמים זרים ומקומיים בשוק המט"ח ממליצים היום (ה') למכור את הדולר והאירו מול השקל, חרף התערבות אגרסיבית של בנק ישראל בבוקר במסגרתה הוא רכש כרבע מיליארד דולר, עפ"י הערכות.

הדולר היציג נקבע על 3.77 שקלים, עלייה של 0.24%, והאירו עלה ב-0.12% ושערו היציג נקבע על 4.223 שקלים. בעולם נסחר האירו סביב 1.116 דולרים לאירו. מאז הודעת הריבית ומסיבת העיתונאים של בנק ישראל ביום שני נפל הדולר בכ-1.7% והאירו צנח בכ-3%.

בשוק המט"ח מסמנים את אזור ה-3.8 שקלים לדולר כרמת התנגדות טכנית חזקה מאוד וטוענים כי אם בנק ישראל לא יתערב בעוצמה רבה וירים את הצמד דולר-שקל מעל רמה זו - יש להמשיך בפוזיציות שורט על הדולר והאירו מול השקל, כלומר לקנות שקלים.

ל"גלובס" נודע כי גופים שונים ממליצים להגדיל את פוזיציות השורט כל עוד הדולר-שקל מתחת ל-3.8 שקלים. פעילים בשוק מדווחים על מכירות אגרסיביות של דולרים מצד קרנות גידור, אך מצד שני ישנם גופים שמנצלים את השפל בשער האירו כדי לקנות.

בעולם נסחר הצמד אירו-דולר ביציבות סביב 1.12 ד' לאירו, בעוד האיחוד האירופי ויוון מנסים להגיע להסכם ברגע האחרון שימנע חדלות פירעון ויציאת יוון מגוש האירו. מועצת האיחוד האירופי תתכנס הערב וצפויה לפרסם הודעה בשעות הלילה. נכון לעכשיו יוון בדרך החוצה מגוש האירו והפערים בין הצדדים גבוהים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו הבוקר כי "הדולר-שקל ממשיך לצנוח מטה ונועל יום שלישי ברציפות של ירידה חדה. הצמד שבר מתחת לרמת המפתח של 3.75 וצנח עד ל-3.74 ש'. אין ספק שהשבירה הקריטית מתחת ל-3.80 בתחילת השבוע נתנה את האות לגל של מכירות ויצרה מומנטום ספקולטיבי חזק. רמת המפתח הבאה היא 3.73 ש'. מדובר ברמה בעלת חשיבות טכנית, זוהי רמת 50% של העלייה הגדולה מיולי 2014-מרץ 2015, וישנה סבירות גבוהה שנראה התייצבות וביקוש מחדש סביב רמה זו, בטח לאור העובדה כי בעולם הדולר דווקא שומר על יציבות. ניתן לראות שבחודשים האחרונים הדולר-שקל נע בטווחים של 10 אגורות בין רמות עגולות, ועל כן ייתכן שגם כעת נתחיל ונראה התכנסות בתוך הטווח של 3.70-3.80 שקלים לדולר".