אהובי מוכר קומפלקס בנייני משרדים באנגליה בהפסד של 8 מ' ש'

רבד ושותפתה בנכס חתמו על הסכם למכירת הבעלות המלאה על הקומפלקס בתמורה ל-67.5 מיליון ליש"ט

יגאל אהובי / צלם: אביב חופי
יגאל אהובי / צלם: אביב חופי

חברת הנדל"ן רבד דיווחה היום כי היא מוכרת את קומפלקס המשרדים סולנט שבפורטסמות' אנגליה, בו היא מחזיקה ב-50%, ותרשום עקב כך הפסד של כ-7.7 מיליון שקל.

רבד, שבשליטת יגאל אהובי, הודיעה כי היא ושותפתה בנכס - חברה שלפי דוחות רבד נמצאת בשליטת קבוצת יוניון מוטורס של יבואן טויוטה ג'ורג' חורש, חתמו על הסכם למכירת הבעלות המלאה על הקומפלקס בתמורה ל-67.5 מיליון ליש"ט (כ-400 מיליון שקל).

הנכס, הכולל כיום חמישה בנייני משרדים בפארק עסקים הנמצא דרומית ללונדון (בשטח של 40 אלף מ"ר), נרכש על ידי רבד ביוני 2009, ומכירתו נעשית ימים אחדים לאחר שרבד חתמה על עסקה למכירת נכס אחר שבבעלותה המלאה בחו"ל - מלוא המניות במרכז מסחרי בעיר סנט-טרז שבמונטריאול, קנדה, בתמורה לכ-16.2 מיליון דולר (כ-50.4 מיליון שקל).

ברבד מציינים כי השלמת העסקה הנוכחית צפויה עד ה-24 בספטמבר, אך אם לא תושלם הרוכש ישלם למוכרות שמחזיקות בחלקים שווים בנכס כמיליון ליש"ט (כ-5.9 מיליון שקל), "שלא יוחזרו לרוכש אם לא ישלים את עסקת הרכישה". לפי שעה הרוכש העביר לנאמנות עשירית מסכום זה, והוא יעביר את היתרה בתוך עשרה ימי עסקים.

רבד פירטה בדיווח על העסקה כי השווי ההוגן של מלוא הנכס, סולנט, כולל החזקות השותפה, עמד על 64 מיליון ליש"ט בסוף הרבעון הראשון השנה, כשהתזרים הפנוי שהתקבל בחברת הנכס בשנת 2014 וברבעון הראשון של 2015 הסתכם במאות בודדות של אלפי שקלים. כן צוין בדיווח, כי "בהינתן תנאי המימון הקיימים, הנכס לא צפוי להניב תזרים מהותי לחברת הנכס בשנים הקרובות".

סולנט מוצג בדוחות רבד בשווי מאזני של כ-13 מיליון ליש"ט (כ-76.5 מיליון שקל), ומכאן נובע ההפסד האמור הטמון בשווי העסקה הנוכחית. רבד, שמנייתה איבדה מתחילת החודש כ-17% מערכה, נסחרת לפי שווי חברה של כ-165 מיליון שקל. ברבעון הראשון השנה רשמה החברה רווח נקי של כ-2.2 מיליון שקל, לאחר שב-2014 הציגה רווח נקי שנתי של כ-13.9 מיליון שקל.