תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

הכל בקונטרול: הגאדג'טים והטכנולוגיה שהופכים את הבית לחכם

באמצעות טכנולוגיה מתקדמת אפשר להפוך את הבית שלנו ליותר חסכוני, מעוצב, יעיל וחכם ■ כמה טכנולוגיות וגאדג'טים חדשניים שנוצרו בשנים האחרונות לבית ומשדרגים אותו

במרחק לחיצה אחת /קרדיט: shutterstock
במרחק לחיצה אחת /קרדיט: shutterstock

*** הכתבה בשיתוף בזק

מזרימי המדיה לטלוויזיה - כל אותם מכשירי הסטרימינג (Streaming) או דונגל Smart TV שמחוברים ישירות לטלוויזיה ופטרו אותנו מהצורך בכבלים מעצבנים בין המחשב בחדר עבודה לסלון או בחלק מהמקרים אפילו את הצורך בכבל HDMI. מדובר באותה טכנולוגיית אינטרנט שמציגה בקלות כל תוכן הנמצא בטאבלט, במחשב או בסמארטפון ישירות על מסך הטלוויזיה.

בין המוצרים שניתן למצוא: Apple TV, Xtreamer Wonder, Google Chromecast ועוד.

תאורה חכמה - נכון שתמיד חלמתם, כמו בסרטים, לשלוט על האורות בבית באמצעות מחיאת כף? אז היום הזה הגיע. התאורה החכמה מאפשרת לכבות ולהדליק את התאורה בבית באמצעות אפליקציה לסמארטפון והטאבלט ובחלק מהמקרים גם באמצעות הוראות קוליות. יש לא מעט טכנולוגיות בתחום המציעות פיצ'רים שונים ומגוונים כמו לשלוט בנפרד על התאורה מרחוק בכל חדר בבית, ליצור אווירה עם גוונים משתנים בהתאם למצב הרוח, להחליף צבעים, לעמעם את האורות ועוד.

בין המוצרים שניתן למצוא (אם כי חלקם עדיין לא נגישים לכל כיס): Avea Elgato Philips Hue, wireless caseta ועוד.

מערכות אודיו אלחוטיות (Wifi) - התקופה בה חיברנו 5 סוגי רמקולים בגדלים שונים ופיזרנו אותם בחלל הסלון מאחורינו, ואיתה אפשר להשאיר מאחור גם את כל הכבלים הארוכים שנאלצנו למשוך בכל הבית. טכנולוגיות השמע החכמות של היום הם למעשה רמקולים או מערכות multiroom המתחברות לרשת האלחוטית של הבית. אז נכון שיש גם רמקולים אלחוטיים בטכנולוגיית Bluetooth, אבל החיסרון הוא שתמיד צריך להתפשר עם מכשיר אחד שניתן לחבר לרמקול. מערכות האודיו החדשות מעוצבות וניידות (אפשר להעביר אותן מכל מקום בקלות) והן מאפשרות לסנכרן את אותה המוזיקה באזורים שונים, לנגן סגנון מוסיקלי אחר בכל חלל בבית, לשלוט במערכת באמצעות אפליקציה לסמארטפון ועוד.

בין המוצרים שניתן למצוא: מערכת Sonos ,Samsung Wireless Audio Multiroom ועוד.

נשארים בקונטרול באמצעות Bhome הבית החכם של בזק

מנעולים חכמים - אם בבית עסקינן, אז מן הראוי שניתן כבוד לדלת הכניסה של הבית, שלא מעט טכנולוגיות הושקעו על המלבן הקטן בעל הידית הקטנה עוד יותר. בין החידושים ניתן למצוא מנעולים ביומטריים המאפשרים לפתוח את הדלת בלחיצת אצבע, מנעול המוצמד לדלת ומאפשר כניסה באמצעות הקלדת הקוד במפתח או הקשתו על צג מספרים מיוחד, מנעול ששולח עדכון על מצב הדלת ישירות למכשיר הנייד, מנעול המאפשר להוסיף/להסיר אנשים שרוצים להיכנס לבית מרחוק וכזה שפותח את הבית באמצעות סמארטפון. בניגוד למה שמקובל לחשוב מדובר בטכנולוגיות אמינות ובטוחות שיתנו לכם לישון בשקט בלילה, לצאת לטיול עם הכלב או ליום עבודה מבלי לזכור לקחת את המפתח וברוב המקרים גם ללא הצורך להחליף את הדלת או להתקין דלת מיוחדת במקום.

בין המוצרים שניתן למצוא: מנעול DESI (רב בריח), K'nock N'Lock (E-LOCK) ADIOS Lock (SDS), Bolt - Lockitron ועוד.

ערכות חכמות לבעלי חיים - גם את ההולכים על ארבע הטכנולוגיה לא הזניחה ויש לא מעט מוצרים חכמים בתחום עם דגש על מה קורה שאתם מחוץ לבית ועם המטרה לשפר את הקשר בין חיות המחמד לבעליהן. בין הטכנולוגיות שניתן למצוא: ערכה המגיעה עם מתקן האכלה ששולט בכמות ובזמן האוכל באמצעות לחיצה, מתקן משחקים הנשלט מרחוק ומאפשר לשחק עם חיית המחמד, מצלמה המותקנת על הקולר ומצלמת מנקודת המבט של בעל החיים או כזאת שגם בודקת דפיקות לב והפיתוח השכיח ביותר - מצלמת אינטרנט המותקנת בבית ומחוברת לאפליקציה שמאפשרת לצפות בחיות המחמד בכל רגע נתון ומכל מקום ואפילו לדבר איתן.

בין המוצרים שניתן למצוא: Paws Cam ,Cat2see ,voice ועוד.

דוד שמש חכם - בני האדם הם הגורם העיקרי לטמפרטורות הקיצוניות בכדור הארץ פשוט כי אנחנו מנצלים את המשאבים שלו פי שניים יותר ממה שהוא מסוגל לייצר. לחלקנו יש דוד שמש שמנצל את האנרגיה הסולארית בימי הקיץ החמים, ולחלק לא מבוטל יש דוד חשמלי שמצריך לא מעט תכנונים במטרה להגיע למטרה הנכספת של מים חמים. לכן, כל הנושא של חסכון בחשמל וניהול מערכת המים החמים בבית חשוב ומעסיק את מיטב המוחות. בתחום הזה ניתן למצוא דודים הנדלקים ונכבים באמצעות טכנולוגית Wi-Fi, מתג אלקטרוני המופעל באמצעות חיישן תזוזה, מערכות המאפשרות לדעת בכל רגע מה כמות המים החמים שיש בדוד וכמובן שליטה מרחוק באמצעות אפליקציה.

בין המוצרים שניתן למצוא: WeMo ,eSENSE, Switcher, טרמוביט ועוד.

לחצו כאן לקבלת- Bhome ערכת הבית החכם של בזק ב- 19.90 ₪ לחודש בלבד