כששטייניץ מאיים באיראן

טוענים שהשגתם לנו הסכם טוב עם תשובה ונובל אנרג'י? תראו

קידוח גז מול חופי ישראל  / צילום: ענת כהן
קידוח גז מול חופי ישראל / צילום: ענת כהן

הכנסת תצביע הלילה (ב') על עקיפה הממונה על ההגבלים העסקיים בעניין הגז הטבעי, מבלי שחברי הכנסת יזכו לעיין מראש, או בכלל, במתווה ההסכם שאמור להיחתם מול דלק של יצחק תשובה ונובל אנרג'י. הס מלהזכיר את הציבור, שיכול להמשיך לתהות מה עשה ועושה למענו שר האנרגיה יובל שטייניץ.

לממשלה ולעומד הכמעט הנצחי בראשה, לא מיותר להזכיר: אכן כן, ניצחתם בבחירות ונבחרתם "להוביל את העם" - הדרך פרושה בפניכם. אבל, לא באפלה מוחלטת ובטח שלא מתוך ציפייה לאמון ציבורי מוחלט. סגרתם דיל בשמנו עם יצחק תשובה ונובל אנרג'י לעשרות שנים? הדיל הזה אמור להכניס לקופת המדינה, כמו גם ליזמים, עשרות מיליארדי שקלים? ואתם מעזים לא לספר לנו, או לכל הפחות לחברי הכנסת? חצופים!

יובל שטייניץ דולרים / צלם: איל יצהר thinkstock
 יובל שטייניץ דולרים / צלם: איל יצהר thinkstock

ספר לנו! שר האנרגיה שטייניץ

כל ח"כ שיצביע בעד

נמאס כבר לשמוע את ההפחדות המקושקשות של חבורת שטייניץ בע"מ: "הגז יישאר במעבה האדמה", "איראן תחזור לשוק ותגזור את הקופון על חשבוננו", "אף חברה זרה לא תשקיע כאן". מדאיג אותנו יותר להיווכח שאתם והצד שאתו הייתם אמורים לנהל משא ומתן קשוח, משתמשים פחות או יותר באותם טיעונים.

טוענים שהשגתם לנו הסכם טוב? תראו. לא תראו? תרוויחו כל מפגין בהפגנת ה-100,000 שהלוואי ותקבלו.

גם חברי הכנסת, עד כה ברשימת הקורבנות במחזה העלוב שלפנינו, צריכים להבין שהלילה ישתנה מעמדם. כל ח"כ שיצביע בעד מבלי להיחשף להסכם המתווה, חותם למעשה על קידום מסמך שייתכן שכתוב בו שכל ישראלי מחויב לתרום בהיטל חירום, ובכריתה ללא הרדמה, אגודל לקידוח "תמר" ובוהן ל"לווייתן".