3 שנות מאסר לעו"ד שמואל שינפלד שגנב 1.4 מיליון שקל מלקוחותיו

עו"ד שינפלד מנהריה, העוסק בתחום המקרקעין, הורשע בכך שגנב כספים שהפקידו אצלו לקוחותיו בנאמנות, תוך שהוא מעלים את הכנסתו זו מרשויות המס

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

3 שנות מאסר בפועל וקנס בסך של 10,000 שקל - זה העונש שהושת אתמול (ב') על עו"ד שמואל שינפלד (66) מנהריה, במסגרת גזר הדין שניתן נגדו על-ידי סגן נשיא בית משפט השלום בעכו, השופט זיאד סאלח.

שינפלד, ששימש כשופט צבאי בעברו, הורשע בכך שבין השנים 2012-2014 עסק כעורך דין ובמספר הזדמנויות גנב מ-9 לקוחות סכום של 1.4 מיליון שקל וגם השמיט את אותם סכומים מהדוחות שהגיש למס הכנסה.

שינפלד הורשע במסגרת 11 אישומים נגדו ובביצוע סדרת עבירות חמורות כגון: גניבה בידי מורשה, משיכת צ'קים ללא כיסוי, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, שימוש במירמה, עורמה ותחבולה וכן השמטת הכנסות מתוך דוחות עבירה על-פי פקודת מס הכנסה.

בנוסף לכך, על שינפלד הוטל מאסר על-תנאי למשך 3 שנים, והוא חויב להשיב את כספי הגניבה לכל אחד מהמתלוננים נגדו.

האירועים המיוחסים לשינפלד נגעו בעיקר לעסקאות מקרקעין שבוצעו, אשר במסגרתן ליווה את לקוחותיו, עסקאות אשר לצידן מתגלגלים לרוב כספים רבים לידי עורכי הדין המייצגים בעסקה לצורכי נאמנות.

כך למשל, לפי אחד האישומים, בהיותו מייצג את המוכרים, התנהלה עסקה שבה הם מכרו שתי חנויות שלהם לרוכשים תמורת סך של 145 אלף שקל + מע"מ. הרוכשים העבירו לידיו, בצ'קים ובהעברות בנקאיות, סך כולל של 125 אלף שקל בנאמנות. ואולם, העסקה בוטלה כאשר שינפלד עשה בהם שימוש פרטי, והרוכשים עדיין מייחלים לכספם.

במסגרת אישום אחר, שינפלד טיפל בעסקת מכר בה ייצג את המוכרת שמכרה את דירתה במחיר של 1.5 מיליון שקל. בהמשך עסקת המכר בוטלה, כך שהמוכרת החזירה לרוכשים באמצעותו סך של 1.1 מיליון שקל שקל, בשני צ'קים, בין היתר לשם סילוק משכנתא שהרוכשים נטלו, "כאשר הנאשם, במקום לגרום לפירעון המשכנתא, הפקיד את הצ'קים בחשבונו ומשך חלק מהכספים לשימושו העצמי. משהחלה המתלוננת לדרוש את החזר הכספים לידה, מסר לה הנאשם צ'ק על סך 400 אלף שקל משוך על-ידו, אשר לא כובד על-ידי הבנק, כאשר בסופו של יום, לאחר שהעביר כספים כלשהם לבנק או לרוכשים, נמצא הנאשם גונב, בהיותו מורשה, מהמתלוננת, סך של 650 אלף שקל".

על דפוסים דומים חזר על עצמו שינפלד גם במקרים אחרים שפורטו בכתב האישום.

כל שכן, במהלך הדיון אתמול נודע כי מוקדם יותר החודש הוגש נגד שינפלד כתב אישום נוסף שתיאר מקרה דומה, שבו נטען כי שינפלד קיבל במירמה ובנסיבות מחמירות סכום של 480 אלף שקל של רוכשת דירה ששכרה את שירותיו. בכך סכומי הגניבה של שינפלד מסתכמים בסכום של קרוב ל-2 מיליון שקל.

בכתב האישום השני יוחסו לשינפלד עבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות וכן שימוש במירמה, עורמה ותחבולה.

הוחלט כי כתב האישום הראשון וכתב האישום השני, שהוגש זה לא מכבר, יצורפו ויידונו במאוחד. על כן, על סמך הודאתו של שינפלד בכל האירועים שתוארו בכתבי האישום (בכתב האישום הראשון והשני, ס'כ'), בית המשפט הרשיעו בכל העבירות שיוחסו לו, כאמור.

בסיום הדיון אמר שינפלד: "אני מביע חרטה מלאה על כל העבירות בהן הורשעתי. אני בן 66, אני אדם חולה, כל מה שהיה לי להגיד אמרתי בפעם הקודמת. אני סובל ממחלות קשות, במיוחד מסוכרת. הושעיתי מהלשכה (לשכת עורכי הדין, ס'כ') למשך 16 שנים. למעשה אני נענש פעמיים. רציתי לחזור על החרטה".

את שינפלד ייצג עו"ד באסל פלאח, ואת המדינה ייצג עו"ד נג'וואה סלימאן.