מימון המונים ליוון: תירמו 5 אירו לממשלה - וקבלו גבינת פטה

טום פיני מלונדון השיק קמפיין למימון המונים באתר אינדיגוגו, באמצעותו הוא מקווה להשיג את מלוא תשלום החוב הקרוב של ממשלת יוון - כ-1.6 מיליארד אירו ■ בתוך יממה הוא כבר גייס 209 אלף אירו

דגל יוון דגל האיחוד האירופי / צלם: בלומברג
דגל יוון דגל האיחוד האירופי / צלם: בלומברג

יוון נמצאת על סף פשיטת-רגל ופרישה מגוש האירו, אם לא תעביר הלילה תשלום חוב של כ-1.6 מיליארד אירו לקרן המטבע הבינלאומית. אולם, אזרח בריטי מקווה להציל את יוון באמצעות קמפיין למימון המונים.

טום פיני (Feeney) השיק קמפיין למימון המונים באתר אינדיגוגו במטרה לגייס עבור יוון את מלוא תשלום החוב הקרוב. הקמפיין הושק רק לפני יום וכבר הצליח לגייס יותר מ-209 אלף אירו שתרמו יותר מ-13,000 אנשים. פיני מקווה לגייס את הסכום המלא בתוך כשבוע.

פיני בן ה-29, עובד בחנות נעליים במזרח לונדון, אמר בראיון ל-CNBC כי הוא רציני מאוד בכל הנוגע לסיוע לממשלת יוון, וכי אין מדובר בבדיחה. לדבריו, המשבר הכלכלי גורם לסבל רב לאנשים ביוון, והפוליטיקאים שוכחים זאת לעיתים קרובות. "אני מקווה מאוד שהקמפיין יגיע ליעד שלו, אני חושב שזה יהיה ניצחון לעוצמה של האנשים", אמר.

ומה תקבלו את תשתתפו בקמפיין? אם ברצונכם לתרום סכום של 3 אירו, תקבלו גלויה עם תמונתו של ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס. תרומה של 6 אירו תעניק לכם גבינת פטה יוונית וסלט זיתים. תרומה של 10 אירו תזכה אתכם בבקבוק של אוזו, ואילו תרומה בסך של 25 אירו תעניק לכם בקבוק ייין יווני. אם תחליטו לתרום סכום גבוה יותר בהיקף של 5,000 אירו, תזכו לנופש של יומיים ביוון.

במקרה שהקמפיין ייכשל, כל הכסף שגויס יוחזר לתורמים.

לקמפיין האינדיגוגו לחצו כאן.