כישלון לטבע: יעילות משחה לטיפול בכאב לא הוכחה במחקר

תוצאות המחקר העלו כי הטיפול ב-TV-45070 בריכוז 4% ו-8% לא הראה הבדל מובהק מבחינה סטטיסטית לעומת פלצבו ביעד המחקר של יעילות, שהוגדר כהפחתה בכאב הנובע מדלקת מפרקים ניוונית של הברך

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

כישלון בניסוי של טבע ו-XENON. שתי החברות הודיעו היום על קבלת תוצאות ראשוניות ממחקר שלב 2b כפול-סמיות, מבוקר-פלצבו, שנועד להעריך את הבטיחות והיעילות של טיפול טופיקאלי (מקומי) ב-TV-45070 (משחה בריכוז 4% ו-8% ) במטופלים הסובלים מכאב כרוני הנובע מדלקת מפרקים ניוונית (אוסטאו-ארטריטיס) של הברך.

תוצאות המחקר העלו כי הטיפול ב-TV-45070 בריכוז 4% ו-8% לא הראה הבדל מובהק מבחינה סטטיסטית לעומת פלצבו ביעד המחקר של יעילות, שהוגדר כהפחתה בכאב הנובע מדלקת מפרקים ניוונית של הברך.

מנגד, TV-45070 הדגים פרופיל בטיחותי וסבילות חיובית ללא תופעות לוואי חמורות הקשורות לשימוש בתכשיר. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר היו תגובות מקומיות של העור באזורי מריחת התכשיר, שהיו ברובן קלות והופיעו בתדירות נמוכה יותר מתכשירים מקומיים אחרים לשיכוך כאבים. לא נמצאו סוגיות בטיחות בתפקוד הלב או מערכת העצבים המרכזית.

"למרבה הצער, הרציונל העומד מאחורי הפיתוח של TV-45070 לטיפול בדלקת מפרקים ניוונית - לא הוכח עם תוצאות אלה. למרות זאת, כאב נוירופתי הוא בעל מנגנון שונה מזה של כאב כרוני בדלקת מפרקים - ולפיכך, הפוטנציאל לתוצאות חיוביות במחקר לטיפול ב-PHN אינו מושפע מנתונים אלה", אמר ד"ר ריצ'רד מלמוט, סגן נשיא פיתוח קליני גלובאלי ומנהל תחום הטיפול בכאב בטבע. "בהינתן פרופיל הבטיחות והסבילות החיובית של התכשיר, אנו מלאי תקווה ש-TV-45070 יוכל להוות אפשרות טיפול חדשה וחשובה לאנשים הסובלים מכאב נוירופתי".