מניית היום: מזנקת בכ-18% בעקבות הצלחה בניסוי

איטיג'יאי נמצאת בימים אלו בשלבים האחרונים של פיתוח המוצר, וצפויה להודיע על הקפאת תצורה ויציאה לתהליך רגולטורי במהלך הרבעון הקרוב

אביב לוטן / צילום: תמר מצפי
אביב לוטן / צילום: תמר מצפי

חברת הביומד ITGI דיווחה היום כי לאחר ניתוח ועיבוד הנתונים בניסוי חיות, שבוצע במסגרת תהליך הפיתוח של מוצר החברה לטיפול בשבץ מוחי, הניסוי הסתיים בהצלחה. המוצר הייחודי של החברה מיועד לשליפה של קרישי דם מהמוח (Thrombectomy). ניתוח תוצאות הניסוי הצביע על הצלחה בפרמטרים של בטיחות, יעילות ופונקציונליות המוצר בכל אחד מהמקרים אותם ביצעה החברה.

איטיג'יאי נמצאת בימים אלו בשלבים האחרונים של פיתוח המוצר, וצפויה להודיע על הקפאת תצורה ויציאה לתהליך רגולטורי במהלך הרבעון הקרוב.

במסגרת הניסוי, דומו מקרים בהם המטופל סובל משבץ מוחי, כתוצאה מקריש דם במוח, אשר גורם למוות תאי ופוגע בתפקוד החולה ובמקרים רבים גורם לנכות קשה ולמוות. במהלך הניסוי, המוצר הוחדר על ידי קטטר גמיש עד לקריש הדם. לאחר מכן, על ידי סיבוב ידית המוצר, נפתח תיל מתכת דקיק המתפצל למספר חוטים הננעצים בקריש הדם ושולפים אותו בשלמותו מהעורק.

הניסוי נערך על ידי פרופ' פרנסיס תורג'מן, ראש מחלקת נוירורדיולוגיה התערבותית בבית החולים הנוירולוגי בליון, יועץ רפואי של החברה ומומחה עולמי בתחום השבץ. המכשיר של החברה עשוי ממתכת גמישה וצפוי להיות המוצר הזעיר ביותר לעומת המתחרים הקיימים כיום בשוק.

המוצר פונה לשוק הנאמד היום בכ-900 מיליון דולר בשנה וצומח בקצב מהיר וזאת לאחר פרסום תוצאות 5 מחקרים קליניים, שהוכיחו כי שליפת קרישי דם באמצעים מכניים עדיפה באופן מוחלט על שימוש בתרופות בלבד.

אביב לוטן, מנכ"ל ITGI, ציין "אנו מרוצים מאוד מתוצאות הניסוי. זוהי אבן דרך משמעותית לקראת השלמת פיתוח המוצר ומעבר לשלב הרגולציה על מנת להתחיל בשיווקו. יותר מתמיד ולאור המחקרים שפורסמו בחודשים האחרונים, אנחנו מרגישים כי אנחנו נמצאים במקום הנכון ואף בזמן הנכון וכי קיים פוטנציאל עצום למוצר החדש ולכן אנו מקדישים משאבים רבים לסיום מהיר של פיתוח המוצר".

חברת ITGI עוסקת בתחומי מחקר ופיתוח, ייצור, הרכבה ושיווק של מוצרים חדשניים המיועדים לשימושים רפואיים שונים בכלי דם טבעיים בלב, במעקפים ורידיים בלב, בכלי דם במח ובכלי דם היקפיים אחרים.