פיני זהבי רכש 90% ממוסקרון הבלגית; גם צ'לסי מעורבת בעסקה

(עדכון) "הסופר-אייג'נט" הישראלי מוביל קבוצת רכישה, בעסקה הקשורה גם למועדון של רומן אברמוביץ'; נשיא מוסקרון: "רכישת המועדון על-ידי קבוצה בראשות פיני זהבי היא עובדה מוגמרת" ■ מה הסיבות שעומדות מאחורי העסקה?

פיני זהבי / צלם: יוסי כהן
פיני זהבי / צלם: יוסי כהן

סוכן השחקנים פיני זהבי רכש את מועדון הכדורגל הבלגי מוסקרון, כך מדווח בתקשורת הבלגית. לפי הדיווחים, "הסופר-אייג'נט" הישראלי, ביחד עם משקיעים נוספים, קיבל לידיו 90% מהמועדון באמצעות חברה שבבעלות זהבי ורשומה במלטה, Gol Football Malta LTD.

העסקה, כך מדווח, כוללת הזרמת הון על-ידי זהבי ושות' בסך 8.5 מיליון אירו בשלוש השנים הבאות - 4.5 מיליון אירו מתוך הסכום באופן מיידי. בעקבות העסקה תגדיל מוסקרון את תקציבה לעונת 2015/16 מ-4.2 מיליון אירו ל-6.2 מיליון.

בעסקה מעורבת גם צ'לסי מהפרמיירליג, שתשתמש במועדון הבלגי לצורך שת"פ - ראשוניות להשאלת שחקנים, השלמויות מאמנים וכו'. עד לאחרונה הייתה מוסקרון חתומה על הסכם שיתוף פעולה דומה עם ליל הצרפתית. יש לציין כי לזהבי קשר הדוק עם צ'לסי והבעלים רומן אברמוביץ': הסוכן הישראלי אף הוזכר כמי שתיווך בעסקת המכירה של המועדון הלונדוני לידי האוליגרך ב-2003. 

על-פי ניתוח שנערך באתר האיטלקי calciomercato, אחת הסיבות שגרמו לחברה של זהבי לרכוש את הקבוצה הבלגית היא התחמקות מ"הסטטוס הבעייתי שלה" כבעלים צד ג' של כרטיסי שחקנים. המכניקה הזאת, במסגרתה משקיעים חיצוניים (שאינם קשורים ישירות להחזקה על מועדוני כדורגל) רוכשים זכויות מכירה עתידיות של כדורגלנים - נאסרה על-ידי פיפ"א במהלך החודשים האחרונים, כאשר הדבר אף עוגן תקנונית. אגב, לאחרונה הוגשה על-ידי פרקליטי ספורט עתירה לנציבות האירופית כנגד האיסור.

נשיא מוסקרון, אדוארד ואן-דאל, צוטט באתר insideworldfootball.com: "רכישת המועדון על-ידי קבוצה בראשות פיני זהבי היא עובדה מוגמרת. זה אושר בהצבעה, ובימים הקרובים נסיים את העניין מבחינה פורמלית. מההתחלה הייתה לנו הרגשה טובה לגבי קבוצת הרכישה הזאת".

מוסקרון נתונה בשנים האחרונות בבעיות כלכליות קשות, וב-2010 אף הכריזה על פשיטת רגל. ב-2014/15 היא עלתה לליגה הבלגית הבכירה אחרי חמש שנות הפסקה, ואת העונה האחרונה סיימה במקום ה-13 שהבטיח לה עונה נוספת בה.

בתוך כך, בסרביה מדווחים כי פרטיזן בלגרד, קבוצה איתה היה זהבי ביחסי עבודה פוריים בשנים האחרונות, ואף שידך לה את המאמן הישראלי אברם גרנט ב-2012 - מנהלת נגדו תביעה בגין הפרת הסכמים הקשורים לשחקנים מהמועדון.