אחרי שתיקה ממושכת בנושא תקנות המס לרכב, חוזר האוצר להכות והפעם נמצאות על הכוונת המסחריות הכבדות והטנדרים מעל 3.5 טון והקטנועים מהספק של 15 כוחות סוס ומעלה. מחר (ב') יועלה לוועדת הכלכלה תיקון של האוצר לתקנות מע"מ ולפיו תבוטל ההכרה במע"מ לעוסקים על כלי רכב מסחריים מעל 3.5 טון (קטגוריה N2) שנמצאים "בשימוש פרטי".
הכוונה היא בעיקר לטנדרים האמריקנים הכבדים מטיפוס שברולט סילבראדו, דודג' "ראם", פורד 4,500 ודומיהם ולמסחריות כבדות דוגמת שברולט סוואנה. מסחריות אלה משמשות בעיקר עצמאיים, עוסקים זעירים ועוד.
בנוסף תבוטל ההכרה במע"מ על רכבי עבודה קלים דוגמת טרקטורונים כבדים בקטגוריה T2 וקטנועים בינוניים מקטגוריה L2 ו-L3 (אופנועים כבדים).
על פי הערכות מדובר באלפי כלי רכב חדשים ובמכה קשה לפלח שוק, שבו נמכרו עד היום כ-1,500-2,000 כלי רכב חדשים בשנה. בפלח הקטנועים ייפגעו אלפי בתי עסק ועצמאיים, שכיום רוכשים קטנועים בגודל בינוני לשליחויות עירוניות ולתנועה בתוך העיר וכעת לא יוכלו לקזז מע"מ. כלי הרכב צפויים להתייקר הלכה למעשה בעשרות אלפי שקלים כאשר הקטנועים בגודל בינוני יתייקרו באלפי שקלים. ההצעה צפויה להיתקל בהתנגדות ערה מכיוון ארגוני העצמאיים והתעשיינים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.