יבואנית סוני, ישפאר, השיקה היום (ב') את סדרות מסכי הטלוויזיה החדשות שלה לשנת 2015. הבשורה, מבחינת החברה, היא מערכת ההפעלה של גוגל - אנדרואיד TV, שתפעל בחלק מהמסכים החדשים.

באמצעות מערכת ההפעלה (גרסת לוליפופ) ניתן לשדר תוכן מהסמארטפון או הטאבלט ישירות לטלוויזיה (בדומה לסטרימר כרומקאסט של גוגל). המסך מציע גישה לחנות האפליקציות Play (עבור האפליקציות המתאימות לאנדרואיד טי.וי) ומאפשר אפליקציות צד שלישי, כמו אפליקציית הזרמת התוכן קודי (לשעבר XBMC).

הממשק של אנדרואיד TV בנוי כך שהוא צף כשכבה נוספת על השידור החי מהטלוויזיה. הממשק בנוי כקוביות, כאשר בשורה הראשונה תוכניות טלוויזיה וסרטים מומלצים לפי טעמו האישי של המשתמש, שורה מתחת מוצגות אפליקציות ושורה נוספת נותנת חיווי על משחקים. השליטה מתבצעת דרך הסמארטפון, כאשר ניתן לבצע חיפושים קוליים (גם בעברית) במטרה למצוא מידע על שחקן או תוכן מסוים. כשרוצים לשחק במשחק, אפשר לחבר שלט משחק ולקבל חוויה המזכירה קונסולה. בישפאר מספרים ששירות פלייסטיישן Now שיאפשר גישה לכותרים של סוני ללא קונסולת משחקים נמצא כרגע בבטא ויכול להיות שהוא יפעל גם בישראל.

יצוין כי אפליקציית קודי מציעה צפייה בתוכן פיראטי. באירוע שקיימה ישפאר היום הוצג כיצד היא פועלת עם כל התוספות שלה על המסכים החדשים, וכיצד ניתן לצפות בסדרות וסרטי טלוויזיה. במילים אחרות, גם אם ישפאר לא אומרת זאת בצורה ברורה, היא למעשה מסתמכת על קודי ועל אפליקציות מגוגל Play כאלטרנטיבה לשירותי התוכן שמציעים LG וסמסונג בישראל.

לדברי צביקה שמעוני, מנכ"ל ישפאר, בשנת 2014 נמכרו בישראל 450 אלף מסכים, 35% מתוכן הם מסכים חכמים. סדרת הדגל של סוני היא BRAVIA X9, הכוללת את טכנולוגיית X-tended Dynamic Range, שלדברי ישפאר מייצרת צבע שחור עמוק עם פרטים ברורים יותר וכך גם באזורים הלבנים: "טכנולוגיה זו שומרת מצד אחד על צריכת אנרגיה נמוכה על ידי עמעום התאורה האחורית באזורים הכהים של התמונה, ומצד שני מאפשרת הקצאת זרם חשמל גדול פי 3 לתאורה האחורית באזורים הבהירים בעת הצורך".

מסך X9 מגיע בטכנולוגיית LED, תומך ברזולוציית 4K ומריץ את מעבד התמונה החדש של סוני X1, המסוגל לשדרג שידורי תמונה HD ל-4K. המסך כולל גם קצב רענון תמונה 800 הרץ, מגבר סאונד מסוג DSEE HX, היודע להגביר את הסאונד לאיכות HD מכל מקור ועובי של 4.9 מ"מ (בחלקו הדק של המסך). מחיר המסך בגודל 55 אינץ' - 30 אלף שקל.

סוני מציעה גם מסך מדגם S85 עם טכנולוגיות מקבילות ל-X9, רק בעיצוב קעור ובמחיר של 25 אלף שקל לגודל 55 אינץ'.

מי שלא רוצה להוציא עשרות אלפי שקלים לטלוויזיה, אבל עדיין רוצה מסך עם מערכת ההפעלה של גוגל, יכול למצוא את הדגם W75C המגיע בגודל 43 אינץ' ונמכר במחיר 5,500 שקל. הדגם הזה מציע קצב רענון תמונה של 800 הרץ וטכנולוגיית שיפור אודיו בשם Clear Audio Plus.