ח"כ כבל: "נתניהו הוא אקסטרה-לוביסט של זכייני הגז"

ח"כ איתן כבל ניצל את הלחץ הציבורי בשביל להביא לוועדת הכלכלה שבראשותו את הדיון במתווה הגז ■ "אני באמת לא בא ממקום של שנאת עשירים. שירוויחו, אבל הרבה פחות... שלא ידפקו אותי"

איתן כבל / צילום: יונתן בלום
איתן כבל / צילום: יונתן בלום

מבחינתו של יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), גיבוש מתווה הגז שמטלטל את המערכת הפוליטית כאסדה במים סוערים בשבועיים האחרונים, לא רק שאינו קרב אל ישורת הסיום, הוא רק מתחיל.

לדברי כבל, "לי ברור שמי שירים את ידו - ולא משנה על-פי איזה סעיף ולא משנה באיזו מסגרת - על מנת לממש את המתווה כפי שהוא, בלי התיקונים המצופים והנדרשים, זה כל-כך... אין לי מילים לתאר את זה. ואני באמת לא בא ממקום של שנאת עשירים. מעולם לא אמרתי שאני רוצה שהם לא יחזירו את ההשקעה שלהם, אבל שלא ירוויחו על חשבוננו. שירוויחו, אבל הרבה פחות. אני רוצה שאנשים ירצו להישאר פה, ושייראו שיש שכר לעמל, אבל יש משפט שאני משתמש בו תמיד...".

- זה נהנה וזה לא חסר.

"אני רוצה שמישהו ירוויח, אבל שלא ידפוק אותי. עיני לא צרה, אני לא רוצה שיזמים יבינו שבישראל אי אפשר לעשות עסקים. בסוף-בסוף, זו התנהלות מהגרועות ביותר של הממשלה בשש השנים האחרונות (מאז התגלה הפוטנציאל הגלום במאגר לווייתן ב-2009), והיא לא יכולה לבוא בטענה כלפי אף אחד אלא כלפי עצמה".