על אף המצב החברתי והכלכלי השברירי, ועל רקע אי הוודאות באשר להמשך חברותה בגוש האירו, חברות הנדל"ן הישראליות הפועלות ביוון לא חדלות לשווק לישראלים חלומות. חברת G.r.e. המשווקת נכסי נדל"ן ביוון מזה 9 שנים, היא אחת מהן.

עידן סרוסי, המנכ"ל והבעלים, מזהה במצב הנוכחי דווקא הדמנות: "היום כל אזרח ישראלי יכול לרכוש ביוון וילה עם בריכה על 2-4 דונם, עם נוף לים באי תיירותי וסקסי, במחיר של דירה בפריפריה של ישראל. כשבישראל צריך להיות מיליונר בשביל לקנות בית ליד הים, אפילו לא בקו ראשון לחוף, ביוון אפשר לקנות וילה כזו במיליון וחצי שקל".

וילה ביוון / צילום: שאטרסטוק

- למה למשקיע הישראלי לשים את כספו ביוון עכשיו? מדובר בהתאבדות.

"ההיפך הוא הנכון. מבחינת המשקיע הישראלי יוון היא סופר אטרקטיבית עכשיו, כשיש אי ודאות וכשהיורו בשפל הכי נמוך מאז 2002, ובתקופה האחרונה באמת המון ישראלים מגיעים ליוון ומתעניינים בנכסים טובים להשקעה".

לדברי סרוסי, מחצית מן המשקיעים הישראלים רוכשים נכסים שמופנים להשכרה תיירותית, גם באתונה ובסלוניקי, ולא רק באיים האקזוטיים. ההשקעה בערים מכוונת גם לנכסים מסחריים, שלדברי סרוסי מניבים תשואה של עד 12% בשנה. המחצית האחרת, בעיקר בקרב אלה שמשקיעים באיים, משלבת בין השכרה לבילוי פרטי של כחודש-חודשיים בשנה.

"דירה ליד האקרופוליס, בלב אתונה, עולה כ-900 אירו למטר", אומר סרוסי, "שזה חמישית מהמחיר בתל אביב. אני לא חושב שלמחירים יש עוד לאן לרדת. אולי בעוד 10%".

אתונה / צילום: שאטרסטוק

*** הכתבה המלאה - במוסף הנדל"ן של "גלובס" שיחולק הערב (א') למנויים