חבל הצלה? מכבי נתניה תנסה לגייס הלוואה בסך 10 מיליון שקל

רו"ח זוהר נוימרק מנסה להעמיד עבור המועדון המסובך את כספי ההקצבות העתידיים של העירייה, שישמשו כערבות להלוואה - על מנת לחסוך מאות אלפי שקלים בשנה בהוצאות המימון

במכבי נתניה מנסים לתפור בימים אלו פתרון יצירתי על מנת להתמודד עם החובות שנוצרו בעקבות פשיטת הרגל של הבעלים אלי שגב. ל"גלובס" נודע כי במועדון מנסים לגייס הלוואה בנקאית בגובה 10 מיליון שקל, עם החזרים ארוכי טווח. ההלוואה תאפשר לפתוח את עונת 2015/16 ולעבור את מבחן הבקרה התקציבית בקלות, אבל בעיקר תסייע לפרוע תשלומים מיידיים לספקים, לרשויות המס, לביטוח הלאומי ולשחקנים להם עדיין חייב המועדון משכורות ופרמיות מעונת 2014/15. "מדובר בפתרון קיומי", הבהירו בקבוצה.

בשל המצב הכלכלי הבעייתי שיקשה מאוד על השגת מימון בנקאי, במועדון מנסים לגייס את העירייה למהלך ולהבטיח את קבלת ההלוואה כנגד ההקצבות העירוניות, שעמדו עד היום על 1.3 מיליון שקל בשנה, וצפויות לצמוח החל מהעונה הנוכחית ל-2 מיליון שקל. לפי הערכות, ערבות מסודרת מהעירייה תוכל לחסוך בהוצאות המימון של הלוואה מסוג כזה, בהיקף של לפחות כ-300 אלף שקל בשנה. בעיריית נתניה ישנם גורמים שמתנגדים בינתיים למהלך שכזה, עקב החשש כי הקבוצה תרד ליגה במהלך תקופת ההלוואה, במה שיאלץ את העירייה להוריד את ההקצבה למועדון מכוח תבחיני התמיכות העירוניות - ובכך להפוך אותה לחסרת יכולת לפרוע את ההלוואה.

מי שמנהל כיום את מכבי נתניה בפועל הוא דורון אוסידון, יו"ר הפועל ת"א לשעבר (בעידן אלי טביב), בפיקוח העירייה ובצמוד לחבר המועצה יוסי דורון, ותחת ייפוי כוח של אלי שגב. קובי בלדב, אגב, יצא לחלוטין מהתמונה, וכמוהו גם המנכ"ל אשתקד רועי דניאל.

במקביל ממשיכה ראש העיר, מרים פיירברג, בניסיונות למצוא רוכשים לקבוצה, כאשר שמם של אילי הנדל"ן האמריקאים סאני קאהן וראסל גלבוט,שכבר התחייבו להעביר לקבוצה תרומה בסך 2.5 מיליון שקל - ממשיך לעלות. עם זאת, השניים מחזיקים בדרישה עקרונית שלא לקיים משחקים בשבתות, מהלך בעייתי שסיכוייו לעבור את מינהלת הליגה קלושים. כזכור, הקשיים בנושא השבת היו אחד הגורמים שהביאו לנפילת העסקה במסגרתה קאהן וגלבוט היו אמורים לרכוש בתחילת העונה החולפת 50% מהפועל ת"א.

בנתניה טוענים כי גם אם יצליחו לגייס את אותם 10 מיליון שקל - הרי שהעניין לא יפתור בין-לילה את כל חובות העבר, אבל בהחלט יאפשר צעד גדול קדימה. מי שאמון מבחינת נתניה על מהלך ההלוואה הוא רו"ח זוהר נוימרק, המשמש גם כמ"מ ראש עיריית חולון. במידה ויגיעו רוכשים - יובהר להם כבר בשלב המו"מ כי יהיה באפשרותם "לחיות" עם ההלוואה ולקחת אחריות על ההחזרים שלה - או לכסות אותה לחלוטין.

מעיריית נתניה לא נמסרה תגובה.