כשליברפול עושה ביזנס על שחקנים - כל השיאים נשברים

אחרי עסקאות הענק של לואיס סוארז ופרננדו טורס, מוכרת ליברפול את הקשר ראחים סטרלינג למנצ'סטר סיטי בתמורה לכמעט 50 מיליון ליש"ט; בכך הוא הפך לאנגלי היקר ביותר בהיסטוריה, לשחקן הסיטי היקר ביותר בהיסטוריה, ולשחקן היקר ביותר בהיסטוריה מתחת לגיל 20

ראחים סטרלינג / צלם: רויטרס
ראחים סטרלינג / צלם: רויטרס

עסקת ענק שוברת שיאים סוכמה אתמול (א') באנגליה: ראחים סטרלינג, קשרה הצעיר של ליברפול, יעבור למנצ'סטר סיטי עבור מחיר התחלתי של 44 מיליון ליש"ט, שיוכל לפי "הגרדיאן" לצמוח עד לכדי 49 מיליון  ליש"ט בכפוף לעמידה ביעדים. היום הוא צפוי לעבור בדיקות רפואיות ולחתום רשמית בקבוצה.

סטרלינג, מהכישרונות הבולטים בפרמיירליג, הפך בכך בין-לילה לשחקן הרכש האנגלי היקר ביותר בהיסטוריה, לפני אנדי קארול שנקנה על-ידי אותה ליברפול ב-2011 מניוקאסל בעבור 35 מיליון ליש"ט (הבריטי הכי יקר הוא גארת בייל הוולשי, שעבר מטוטנהאם לריאל מדריד ב-2013 תמורת 85.3 מיליון ליש"ט).

על-פי "הטיימס", רק 10 שחקנים בכל הכדורגל העולמי נמכרו במהלך השנים במחיר גבוה יותר מאותם 49 מיליון ליש"ט שתשלם סיטי בסופו של דבר. אגב, אף אחד מהם לא היה רך בשנים כמו סטרלינג בן ה-20 בעת שהתבצעה העברתו (ניימאר היה הצעיר ביותר מבין העשרה - נמכר לברצלונה בגיל 21; חאמס רודריגז עבר לריאל מדריד כשהיה בן 23).

כמו כן, מדובר בעסקה היקרה ביותר בתולדותיה של מנצ'סטר סיטי - וזה לא נתון שיש להקל בו ראש, בהתחשב בעובדה שמדובר על מועדון שעל-פי חברת transfermarkt הוציא מאז נרכש ב-2008 על-ידי ממשלת אבו-דאבי כ-600 מיליון ליש"ט על רכישות שחקנים (קרלוס טבז עבר לפני שש שנים מהיריבה העירונית מנצ'סטר יונייטד לסיטי עבור 47 מיליון ליש"ט). 

הבעלים האמריקאים של ליברפול, ששולטים גם על קבוצת הבייסבול בוסטון רד-סוקס, הוכיחו שוב עם חתימת  העסקה את יכולת המיקוח המשובחת שלהם. במהלך הקיץ דחו האדומים שתי הצעות קודמות של סיטי עבור סטרלינג - אחת בגובה מקסימלי של 30 מיליון ליש"ט, והשנייה 40 מיליון. מתחילת העשור, הצליחה ליברפול למכור שני שחקנים נוספים במחיר הגבוה מ-40 מיליון ליש"ט: לואיס סוארז (לברצלונה) ופרננדו טורס (לצ'לסי).

סטרלינג עצמו יהנה מהעלאה משמעותית מאד בשכרו, שיעמוד על-פי דיווחים על 200 אלף ליש"ט לשבוע. לפי "האינדיפנדנט", בליברפול הוא עדיין שיחק תחת החוזה המקצועני הראשון שלו, שעמד על 30 אלף ליש"ט לשבוע עד לשנת 2017. במהלך העונה האחרונה הוא דחה מספר הצעות להארכה ושדרוג משמעותי בהסכם שלו.

ב-91 הופעות בכל המפעלים בשנתיים האחרונות במדי ליברפול, הקשר ההתקפי כבש 21 שערים והוסיף 19 בישולים. יש לו 16 הופעות במדיה של נבחרת אנגליה.

האנגלים היקרים בהיסטוריה
 האנגלים היקרים בהיסטוריה