משרד הכלכלה החל לחפש ממונה חדש על ההגבלים העסקיים

בראש ועדת האיתור יעמוד מנכ"ל משרד הכלכלה עמית לנג, והיא תורכב מנציג מטעם נציב שירות המדינה, המשנה ליועמ"ש ומומחים ואנשי אקדמיה בתחום ההגבלים

משרד הכלכלה פתח בהליכים לאיתור מועמדים לתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים במקום הממונה המכהן, פרופ' דיויד גילה, שעתיד לסיים את תפקידו בסוף חודש אוגוסט. גילה הודיע לפני כחודש וחצי על התפטרותו מהתפקיד, על רקע התנגדותו למתווה להסדרת משק הגז.

במודעה פומבית שפרסמו היום (ג') משרד הכלכלה ונציבות שירות המדינה, נקראו המועמדים לתפקיד להגיש את מועמדותם לוועדת איתור משותפת עד 3 באוגוסט. בראש ועדת האיתור צפוי לעמוד מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג.

במשרד אמרו כי חברי הוועדה עדיין לא מונו, אך זו תורכב מנציג מטעם נציב שירות המדינה, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ומומחים ואנשי אקדמיה בתחום ההגבלים העסקיים.

זמן קצר לאחר ההודעה של גילה על התפטרותו, החלה בורסת השמות של מועמדים אפשריים לתפקיד הממונה הבא על ההגבלים העסקיים לרתוח: עם השמות הבולטים שהוזכרו כמועמדים אפשריים להחליף את גילה נמנים יו"ר רשות החשמל, אורית פרקש-הכהן, שמעורה מאוד במשק הגז מתוקף תפקידה הנוכחי ובעלת עבר בתחום ההגבלים העסקיים; שלומי פריזט, שניהל בעבר את המחלקה הכלכלית של רשות ההגבלים העסקיים; עו"ד שי בקל ממשרדו של הממונה לשעבר על ההגבלים העסקיים, עו"ד דוד תדמור; עו"ד אורי שוורץ, היועץ המשפטי של רשות ההגבלים; פרופ' מיכל גל מאוניברסיטת חיפה, הנחשבת חוקרת מוערכת בתחום ההגבלים העסקיים; והכלכלן הראשי של הרשות, אסף אילת.

מינוי הממונה הבא על ההגבלים העסקיים עשוי להיות אחד המבחנים המשמעותיים של אריה דרעי בתפקידו כשר הכלכלה; אלא שצמרת משרדו עסוקה בימים אלה באיוש של תפקידים בכירים נוספים שהתפנו או עתידים להתפנות בחודשים הקרובים - ראש מינהל לאזורי פיתוח, תפקיד שהתפנה באחרונה בעקבות התפטרותו של ראש המינהל הקודם, אבי כהן, שמונה בידי שרת הגמלאים גילה גמליאל להיות מנכ"ל משרדה; ונציב שוויון הזדמנויות בעבודה, תפקיד שיתפנה בסוף השנה עם סיום כהונתה של הנציבה המכהנת, עו"ד ציונה קניג-יאיר.

לקראת איוש שני תפקידים אלה צפויות לקום ועדות איתור בהתאם לתקנון שירות המדינה, ובראשן יעמוד מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג. ההרכב של ועדות האיתור האלה עדיין לא נקבע.