מהפך בשוק שידורי הספורט: הליגה הספרדית עוברת ל-ONE

זכויות השידור היוקרתיות, שהוחזקו במשך שנים ארוכות ע"י ערוץ הספורט, עוברות לערוץ המתחרה שנמצא בבעלות קבוצת "ידיעות אחרונות"

ריאל מדריד מול ברצלונה 2014, ליגה ספרדית / צלם: רויטרס
ריאל מדריד מול ברצלונה 2014, ליגה ספרדית / צלם: רויטרס

רעידת אדמה בשוק שידורי הספורט בישראל: אחרי שנים ארוכות בהן החזיק בזכויות השידור של הליגה הספרדית בכדורגל, איבד אותן ערוץ הספורט לערוץ הטלוויזיה של אתר ONE (אפיק 50), שיעביר את המשחקים החל מהעונה הקרובה (2015/16).

מדובר במכה לא פשוטה לערוץ הספורט, שהליגה הספרדית הייתה אחד מזיכיונות השידורים הבולטים שלו בשנים האחרונות מתחום הכדורגל העולמי, לצידם של משחקי ליגת האלופות.

נציין כי משחקי שני המועדונים הגדולים בספרד, ברצלונה וריאל מדריד, שודרו באפיק הפתוח של ערוץ הספורט (55), אותו ניתן לקלוט באמצעות התחברות לחבילת הבסיס של הכבלים או הלוויין; עם זאת, על מנת לצפות באיכות HD בשידורים, היו צריכים המנויים להוסיף תשלום נוסף.

מבחינת ONE, מדובר ברכש משמעותי ראשון של זכויות שידורים חיים מאז קם הערוץ ב-2011.

הערוץ של האתר המצליח משדר באיכות HD בהוט ובאיכות רגילה ב-yes. האתר והערוץ של ONE נשלטים על-ידי קבוצת "ידיעות אחרונות" (51%).

לאחרונה הצהירה מינהלת הליגה הספרדית כי היא צופה שתצליח בעונה הבאה להכפיל פי שלושה את היקפי הכספים שהיא מקבלת מזכייני השידורים שלה בחו"ל, אל סך של 600 מיליון אירו בשנה.