מתמחה בקרן גידור: "גם קוף יכול להיות בנקאי מתחיל בגולדמן"

לבנקי ההשקעות הגדולים בארה"ב יש תדמית נוצצת אך מתמחים מהתחום הפיננסי מנפצים את התדמית הזו וטוענים כי עבודה בבנקי ההשקעות היא רק "תכנית גיבוי" ■ "אף פעם לא שמעתי מישהו שאומר שהוא נהנה מהניסיון שלו בבנקי ההשקעות"

גולדמן זאקס / צילום: רויטרס
גולדמן זאקס / צילום: רויטרס

בנקי ההשקעות הגדולים בארה"ב קנו לעצמם שם נוצץ שמהווה מוקד משיכה לאלפי עובדים בכל העולם. אולם, סטודנטים לפיננסים בארה"ב מנפצים את התדמית הזו ומנסים להימנע ככל האפשר מקריירה בבנקי ההשקעות. באתר "ביזנס אינסיידר" ראיינו כמה סטודנטים שמנסים לסלול את דרכם לוול סטריט והגיעו למסקנה כי בנקי ההשקעות הגדולים מהווים רק "תכנית גיבוי" לאותם סטודנטים ולרוב הם מעדיפים קריירה בקרנות גידור או חברות פרייבט אקוויטי.

"גם קוף יכול לבצע את העבודה של בנקאי השקעות מתחיל", מציין סטודנט שמתמחה כעת בקרן גידור. סטודנט אחר שמתמחה בחברת השקעות אמר כי הוא שמע שהעבודה בבנקי ההשקעות היא נוראית. "אף פעם לא שמעתי מישהו שאומר שהוא נהנה מהניסיון שלו בבנקי ההשקעות".

אז מדוע הסטודנטים מעדיפים להימנע מהתמחות בבתי ההשקעות? עבודת המתמחים בבנקי ההשקעות כוללת בעיקר עבודה סיזיפית עם טבלאות אקסל ויצירת מצגות פאוור פוינט ולא בעבודה נוצצת של אנליזה או מסחר בשוק ההון. בקרנות הגידור, מנגד, המתמחים מקבלים קצת יותר אחריות וזוכים להיות מעורבים בהחלטות מהותיות הנוגעות להשקעות.

נציין כי סטודנטים מהתחום הפיננסי שמעוניינים לפתח קריירה בתחום ההשקעות בארה"ב חייבים לעבור התמחות שנמשכת שנתיים בגוף פיננסי. לכן, מרבית המתמחים ממעדיפים לצבור ניסיון בעבודה מגוונת יותר הקשורה לתחום שלהם ולא בעבודת ניירת בבנקי ההשקעות.

עם זאת, בנקי ההשקעות זוכים לביקוש גבוה מאוד בשוק העבודה. ב-2013 הבנק קיבל 350 עובדים לחטיבת ההשקעות שלו מתוך 17,000 מועמדים שהתמודדו על התפקידים. השנה, 59,000 מועמדים מתמודדים על 2,900 משרות שהבנק מציע למתמחים.