הסאגה של הקיץ: רייכרט מגיש את תביעת הבוררות נגד מכבי ת"א

עורך דינו של הקשר, יוסי שפרלינג, מגולל את שורת המעשים שהתבצעו לכאורה נגד השחקן בשורות האלופה; רייכרט מבקש להשתחרר בחינם, או בכפוף לקביעת תג מחיר - מכוח דיני העבודה בישראל ותקנוני פיפ"א

בן רייכרט / צלם: מכבי ת"א האתר הרשמי
בן רייכרט / צלם: מכבי ת"א האתר הרשמי

תביעתו של בן רייכרט, קשר מכבי ת"א שמעוניין להשתחרר מהאלופה - מוגשת היום (ה') למוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל, באמצעות עו"ד יוסי שפרלינג.

בתביעה, מפורטים שורה של מעשים שנעשו לכאורה כנגדו של השחקן בן ה-21, שאמורים לאפשר לו לקבל שחרור מהמועדון. "הנתבעת התייחסה לתובע כ'חפץ' וכלי שרת בידיה כדי להשיג את מטרתה - העברת השחקן גילי ורמוט לשורותיה, וזאת תוך התעלמות צינית מהמחיר האישי, האנושי והמקצועי אותו נדרש השחקן 'לשלם', ובניגוד לחוזה שהובטח לו, לפיו הוא אמור לעבוד אצל הנתבעת, ואצלה בלבד", נכתב בעתירה, בהקשר של עסקת הרכישה של ורמוט מהפועל ת"א על-ידי מכבי ת"א בפברואר האחרון, במסגרתה הושאל רייכרט להפועל ת"א.

רייכרט טוען כי "אוים" על-ידי המנהל הספורטיבי של מכבי ת"א, ג'ורדי קרויף, כי במידה וישבש את עסקת ורמוט - מכבי "תייבש" אותו ביציע במשחקיה. "ביום האחרון של 'חלון ההעברות' שוחח עימו קרויף שנתן לו כדוגמא שחקן אחר של הקבוצה, שגם הוא התבקש לעבור בהשאלה להפועל ת"א (מר דן איינבינדר), אך האחרון סירב. מר קרויף הסביר לשחקן כי אם אותו שחקן (איינבינדר) יסרב לעבור הוא 'יישב ביציע יחד איתי' (דהיינו יחד עם קרויף), כאשר משמעות הדברים והאיום הטמון ברורים הם לכל".

יחד עם זאת, מציונת בתביעה העובדה כי "הקבוצה (מכבי ת"א) הציעה לשפר את תנאי שכרו של השחקן (וכך נעשה), ולהוסיף לחוזהו שנה נוספת, כדי להראות לו כביכול כמה הם מעוניינים בו". 

לטענת רייכרט, מסכת האירועים המשיכה בקיץ הנוכחי, כאשר "פנה השחקן לקרויף, וביקש ממנו פגישה אישית, בה הודיע לו כי אינו מעוניין להמשיך בקבוצה; תשובתו של קרויף הייתה: 'זה לא מעניין אותי. אתה חוזר למכבי ת"א. וזו החלטתי הסופית'. כל הסבריו של השחקן בדבר מצוקתו, ובדבר המצב הבלתי אפשרי שהקבוצה הכניסה אותו אליו, וכל המסרים שהעביר, בדרכים פורמליות ובלתי פורמליות, נפלו על אזנים אטומות... במקביל המשיכו ההצקות, ההטרדות והאיומים מצד אוהדי הקבוצה (כלפי רייכרט)... לפני יציאתה של הקבוצה למחנה האימון שב השחקן ופנה למר קרויף וביקש ממנו, שוב, לשחררו. הצדדים נפגשו, ובפגישה דחה מר קרויף בסגנון נחרץ ובוטה, את בקשת השחקן להשתחרר. (בשלב זה, ובשלב זה בלבד, אנו מעדיפים שלא לצטט את הדברים החמורים שנאמרו ע"י מר קרויף, באותה שיחה). רק נציין כי תוכן הדברים שנאמרו ע"י קרויף באותה שיחה, מנוגד תכלית הניגוד לדברים שצוטטו בשמו בכלי התקשורת השונים".

בשורה התחתונה, מבקש רייכרט מהמוסד לבוררות שחרור מיידי ממכבי ת"א וללא תמורה מכוח דיני העבודה בישראל ותקנוני פיפ"א. לחילופין, הוא מבקש לקבוע תג מחיר שיאפשר למועדונים אחרים לפדות את כרטיס השחקן שלו. "אפילו ייקבע שהנתבעת לא הפרה באופן שמזכה את התובע לבטל את ההתקשרות, גם במקרה כזה לא ניתן לאכוף את ההסכם למתן שירות אישי; אפילו ייקבע שהפסקת ההעסקה אינה עולה כדי פיטורים, לכל היותר יראו בהפסקת העסקה כהתפטרות - זכות העומדת לכל עובד באשר הוא, ושחקן כדורגל אינו נבדל בכך; ואפילו לא ניתן יהיה להשתחרר מן ההסכם בהתאם לתקנות פיפ"א בשל 'סיבה מוצדקת' (Just Cause, סעיף 14), סעיף 17 לתקון פיפ"א מתיר לשחקן להשתחרר גם ללא 'סיבה מוצדקת' תוך קביעת פיצוי לקבוצה".

בעניין תג המחיר, מציין עו"ד שפרלינג כי "צריך לקחת בחשבון, בין היתר, את העובדה שהקבוצה (הנתבעת) לא השביחה את התובע, אלא להיפך (בתקופה בה שיחק התובע אצל הנתבעת, התובע מיעט לשחק, לשון המעטה)".