ויסמן בדרך לחו"ל? פועל להקמת פעילות בארה"ב

הערכות: ויסמן פועל עפ"י הערכות להקמת פעילות השקעות בהיקף של כ-250 מיליון דולר, תוך חבירה לאנשי עסקים אמריקאים ■ ויסמן סירב לדבר היום על הנושא ואמר כי "הידיעה לא נכונה"

בעוד עו"ד שרגא בירן ויתר מנהלי קבוצת אלון נמצאים כיום בלב סערה עסקית וציבורית סביב הסדר הנושים ברשת הקמעונות הקורסת מגה, פועל על פי ההערכות דודי ויסמן, האיש הכול יכול בקבוצה וברשת עד לפני מספר חודשים, להקמת אופרציה עסקית בחו"ל - קרן השקעות שתגייס 250 מיליון דולר. זאת, כפי שפורסם היום באתר "גלובס". ויסמן הגיב בסוף השבוע, כי "הידיעה לא נכונה".

נציין כי על רקע הקריסה הכלכלית של רשת מגה, הוגשה לפני כשבועיים תביעה ראשונה כנגד בכיריה, וויסמן בראשם. חברת גוטסמן ובניו החזקות, בעלת רשת המזון "שוק העיר", הגישה לביהמ"ש המחוזי בת"א תביעה בסך 10 מיליון שקל נגד מגה, דודי ויסמן (ששימש עד תחילת השנה כמנכ"ל קבוצת אלון ויו"ר החברה הבת אלון רבוע כחול (החברה האם של מגה), מוטי קרן (מנכ"ל מגה לשעבר) וכן נגד ארבעה דירקטורים. זאת בטענה להצגת מצגים כוזבים ומטעים בהסכמים שחתמה מגה איתה לפני חודשים אחדים. לא מן הנמנע כי מדובר רק בסנונית ראשונה, וכי בעתיד יוגשו תביעות נוספות כנגד בכירי מגה וקבוצת אלון.

על פי ההערכות, בניהולה של הקרן שמנסה ויסמן להקים תיקח חלק גם לימור גנות, בעבר מנכ"לית אלון רבוע כחול תחתיו, ובנו שניר. הקרן תתמקד בהשקעה בעסקים בתחומי ההיי-טק, האנרגיה והנדל"ן המניב, וזאת תוך חבירה לאנשי עסקים ומימון אמריקאים. ככל הידוע, הקרן החדשה עודה בשלב מקדמי, וטרם קיבלה התחייבויות להשקעה מגופים חיצוניים.

מי שעשוי לחבור לעסקאות של ויסמן הוא שלמה נחמה, לשעבר יו"ר בנק הפועלים. ככל הידוע, בשבועות האחרונים שוחח ויסמן עם נחמה בניסיון לעניין אותו בהצטרפות לתוכניות העסקיות שלו, למשל להשקעה בסטארט-אפים. עם זאת, גורם המעורה בנושא אמר כי "אין שום דבר קונקרטי בנושא, ולא דובר ביניהם על חבירה בקרן".

דודי ויסמן הודח בתחילת השנה בידי שותפו הבכיר לשליטה בקבוצת אלון, עו"ד שרגא בירן, לאחר יותר מ-20 שנות שותפות, ועל רקע מצבה העגום של קבוצת אלון, שנדרשה להסדר פריסת חובות עם הגופים המוסדיים (עוד קודם לקריסת מגה). בעבר הייתה לו הצלחה בעסקים בארה"ב - בחברת הזיקוק אלון USA.

למרות זאת, נראה שלויסמן יהיה קשה לגייס כסף מוסדי בארץ. "מי ייתן לו כסף? זה מגוחך", אמר היום גורם בגוף מוסדי, ואחר הוסיף ש"ביצועיו בקבוצת אלון לא בדיוק נותנים השראה. לא אתן לו גרוש. אבל זה לא יהיה כעונש על מגה או משהו מעין זה, אלא משום שניהול קרנות השקעה זה מקצוע שצריך להראות התאמה אליו בטרם ניתן כספים".

כך או אחרת, ויסמן אוחז עדיין ב-20% מחברת ביילסול, המחזיקה יחד עם ארגוני הקניות של הקיבוצים בבעלות על קבוצת אלון הפרטית, שלה מספר פעילויות, בהן שליטה באלון רבוע כחול הציבורית, החברה האם של רשת מגה.