הסכם פרישה מרצון בפרטנר: 200-300 עובדים יפרשו

הנהלת פרטנר וההסתדרות: הפורשים יזכו לסל הטבות אטרקטיבי ומענקים מוגדלים ■ עובד שיפרוש יהיה זכאי למענק נוסף של שתי משכורות, רכב גישור וליווי אישי ■ פרטנר תפריש 35 מיליון שקל ברבעון השלישי בגין התוכנית

איציק בנבנישתי  / צילום: תמר מצפי
איציק בנבנישתי / צילום: תמר מצפי

חברת פרטנר וההסתדרות סיכמו על תוכנית פרישה מרצון. הצפי הוא לפרישה של 200-300 עובדים בסך-הכול שיפרשו במסגרת התוכנית.

פרטנר הודיעה לבורסה כי התוכנית תגרור הפרשה חד-פעמית של כ-35 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2015. העלות הסופית של תוכנית הפרישה תיקבע בהתאם למספר העובדים שיפרשו בפועל והרכבם.

הפרישה מרצון נלווית להמשך המשא-ומתן שמנהלים הצדדים לגבי הסכם קיבוצי, שיעגן מצד אחד את זכויות העובדים, ומצד שני יאפשר לחברה להמשיך ולרדת במצבת כוח-האדם שלה לנוכח המצב הקשה של שוק הסלולר.

ההסתדרות ופרטנר מנהלות משא-ומתן על השגת הסכם קיבוצי כבר חודשים ארוכים. בשלב הראשון הצדדים יישרו קו וסיכמו על עניין זכויות העובדים ברשת המשותפת במסגרת המיזם החדש שיוקם, וכעת הם מנהלים משא-ומתן על הסכם בפרטנר עצמה.

הסכם פרישה מרצון הוא מטבעו מוגבל ונעשה בתיאום עם ההסתדרות, ולכן צפוי כי ההיענות לו תהיה גבוהה. גם בפלאפון וגם בסלקום נחתמו הסכמים לפרישה מרצון עם נציגות העובדים, וכעת הדבר נעשה בפרטנר.

על-פי התוכנית, עובד פרטנר עם ותק של 36 חודשים ומעלה, למעט עובדי שירות ומכירה, יוכל להגיש להנהלה בקשה להיכלל בתוכנית, וההחלטה תתקבל בכפוף לצורכי החברה.

מתווה התוכנית כולל פרישה בתנאים מוגדלים וסל הטבות אטרקטיבי, ומספר המקומות בתוכנית מוגבל. החל מהיום ובמשך שבועיים וחצי יוכלו עובדי החברה שעומדים בתנאים להגיש את בקשתם.

בנוסף לשחרור מלוא הכספים (תגמולים ופיצויים) שנצברו לזכותם בקופות, כלל העובדים הפורשים יהיו זכאים לחבילת הטבות הכוללת מענקים מוגדלים שיחושבו על-פי מודל משולב של קבוצות גיל ושנות ותק. כמו כן, כל עובד שיפרוש יהיה זכאי למענק נוסף בגובה שתי משכורות.

כך למשל, עובד בן 43 עם 10 שנות ותק בחברה, יהיה זכאי למענק של 5 משכורות נוספות בגין הוותק שלו ולשתי משכורות נוספות בגין קבוצת הגיל. יחד עם שתי המשכורות הנוספות שיקבל כל אחד מהפורשים, עובד זה יהיה זכאי לפיצוי כולל בגובה 9 משכורות, וזאת בנוסף לפיצויים שנצברו לזכותו בקופתו.

דוגמה אחרת היא עובד בן 61 עם 17 שנות ותק בחברה. עובד זה יהיה זכאי ל-13 משכורות נוספות בגין הוותק שלו, 6 משכורות נוספות שיקבל בזכות קבוצת הגיל אליה משתייך ושתי משכורות במסגרת הזכאות הכללית. בסך-הכול עובד זה יקבל מענק בגובה 21 משכורות, וזאת בנוסף לפיצויים שנצברו לזכותו בקופות הגמל.

תמריץ נוסף בגובה חצי משכורת יינתן לכל העובדים שיגישו מועמדות לתוכנית הפרישה מרצון בשבועיים הקרובים.

עובדים שברשותם רכב חברה, יהיו זכאים במסגרת תוכנית הפרישה לרכב לתקופה של חודשיים נוספים. כלל הפורשים יהיו זכאים לליווי אישי במציאת עבודה.

עוד במסגרת התוכנית, הנהלת פרטנר התחייבה להמשיך ולצמצם את מספר עובדי הקבלן בחברה, בין היתר באמצעות קליטתם להעסקה ישירה. עוד הסכימה ההנהלה לא להציג דרישה נוספת לתוכניות נוספות להתייעלות, לפחות עד להסדרת ההסכם הקיבוצי הצפוי להיחתם עד חודש דצמבר 2015.