מיקרוסופט רוכשת את אדאלום הישראלית תמורת 320 מיליון דולר

ענקית התוכנה לא מגיבה לעסקת הרכישה של חברת הסייבר הישראלית, שאמורה להיות הגדולה ביותר שלה בישראל ■ לא מן הנמנע כי מיקרוסופט תחליט להישען על הטכנולוגיה של החברה כדי לממש רצון ישן שלה - לפתוח מרכז סייבר בישראל

שנתיים וחצי אחרי שהתפרסמה כשחשפה פירצת אבטחה באופיס 365 של מיקרוסופט, ענקית התוכנה החליטה לרכוש את חברת הסייבר הישראלית Adallom. בחברה לא מגיבים לפרסום, אך על-פי הערכות מדובר על עסקה של 320 מיליון דולר. אם אכן העסקה תיסגר סופית, יהיה מדובר ברכישה הגדולה ביותר של מיקרוסופט בישראל.

חברת Adallom הוקמה ב-2012 על-ידי אסף רפפורט (מנכ"ל), עמי לוטבק ורועי רזניק, שלושתם יוצאי יחידות המחשוב של צה"ל. עד היום גייסה אדאלום 49.5 מיליון דולר, כשבין המשקיעים אפשר למנות את קרן Rembrant, סקויה ואינדקס ונצ'רס. הסבב האחרון, שבו לקחה חלק גם חברת HP, בהשקעה הראשונה שלה בסטארט-אפ ישראלי, נסגר באפריל השנה.

המטה הראשי של החברה נמצא בפאלו אלטו, ארה"ב, אך מרכז הפיתוח של החברה נמצא ברמת החייל בתל אביב.

ב-Adallom מנסים להתמודד עם בעיות אבטחה שמטרידות לא מעט ארגונים ופועלת על התפר שבין התקני מחשוב ניידים כמו סמארטפונים, טאבלטים ומחשבים ניידים, לבין אפליקציות שנמצאות מחוץ לארגון. בראיון שהעניק בעבר ל"גלובס", הסביר רפפורט כי "שכבות ההגנה על המידע הארגוני אינן רלוונטיות בעולם שבו ניגשים יותר ויותר משתמשים ארגוניים ליישומים שנמצאים על חוות שרתים מרוחקות".

הטכנולוגיה של החברה מספקת מעין שכבה שעוטפת את האפליקציה והמידע הארגוני שיושבים בחוות שרתים מרוחקת, כך שכל גישה אליהם עובר דרך מנגנון השליטה והבקרה של Adallom. מנגון זה מתריע במקרה שמזהים שימוש שונה מהרגיל, שמעיד על אפשרות שהרשאות השימוש נגנבו או נפרצו.

מכירת החברה למיקרוסופט היא סגירת מעגל מבחינתה של Adallom. זאת, לאחר שהחברה זכתה לפרסום נרחב בדצמבר 2013 כשחשפה פירצת אבטחה בשירות ה-Office 365 של אותה מיקרוסופט.

לא מן הנמנע שמיקרוסופט תחליט להישען על כוח האדם והטכנולוגיה של החברה כדי לממש רצון ישן שלה - לפתוח מרכז סייבר בישראל. מיקרוסופט רכשה בנובמבר 2014 את Aorato הישראלית בכ-200 מיליון דולר. עסקה זו, אגב, הייתה זו שהחזירה את מיקרוסופט למפת הרכישות בישראל לאחר שנעדרה ממנה מאז רכשה את 3DV Systems ב-2009.

מדובר ברכישה השנייה של מיקרוסופט ביממה האחרונה עם הקשר ישראלי. בימים האחרונים הודיעה מיקרוסופט על רכישת FieldOne Systems, שהוקמה על-ידי שלמה בוים, שמכהן כסמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה, ושייך לחסידות סאטמר. מנכ"ל החברה הוא אילן סלסקי. סכום הרכישה לא פורסם, אך מספר דיווחים בחו"ל מצביעים על סכום של 39 מיליון דולר.