מכירת סניפי מגה: רמי לוי רוכש 7 סניפים ב-38 מיליון שקל

בכך מתרחבת רשת רמי לוי לאזורים חדשים ■ הרשת תלויה כעת בקבלת אישור הממונה על ההגבלים, ומבקשת מבעלי הנכסים להפחית את דמי השכירות ב-30%

רמי לוי  / צילום: תמר מצפי
רמי לוי / צילום: תמר מצפי

רשת רמי לוי שיווק השקמה חתמה על הסכם לרכישת 7 סניפים מרשת מגה תמורת 38 מיליון שקל, אך בכוונתה לסגת מהעסקה לרכישת אחד מהם - סניף YOU הפועל בקניון עזריאלי באור-יהודה.

ל"גלובס" נודע כי ברמי לוי שיווק השקמה הגיעו למסקנה שסניף זה הוא קשה לתפעול, ולאור זאת התמורה שתשולם למגה צפויה לעמוד על כ-32 מיליון שקל בלבד.

במקביל החליטה הרשת לבחון את רכישת סניף YOU בעיר ערד, אך טרם פתחה במגעים עם מגה לרכישתו.

לדברי רמי לוי, מנכ"ל ובעל השליטה ברשת, המכנה את העסקה "ניצול הזדמנות", התמורה לעסקה כוללת את התשלום עבור הציוד בסניפים.

כל הסניפים שנרכשו על-ידי רשת רמי לוי הם של תת-רשת הדיסקאונט YOU, וכמעט בכולם מדובר בכניסה של רמי לוי לאזורים חדשים: בבני-ברק (לרמי לוי יש סניף בגבול העיר, מול קניון איילון); בסגולה בפתח-תקווה - סניף שיגביר את התחרות הישירה שיש לרשת מול "אושר עד" באזורים אחרים בארץ ובעיקר בירושלים; סניף קסטרא בחיפה - שמהווה כניסה ראשונה לעיר ויצטרף לסניף הרשת בקריות; בנצרת - סניף שיוסיף תחרות לעיר, שבה פועל הסופרמרקט הגדול בישראל - מחסני מזון; וסניפים בחדרה וביקנעם.

העסקה לרכישת הסניפים תלויה בקבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים, וההערכה היא שלא תהיה כל בעיה במתן האישור, כיוון שרשת רמי לוי אינה פעילה, כאמור, באזורים הללו.

כמו כן, העסקה תלויה בהגעה להסכמי שכירות חדשים מול בעלי הנכסים באותם הסניפים, לרבות רבוע כחול נדל"ן, אמות השקעות, גזית ישראל, מליסרון ובעלים פרטיים.

נזכיר כי במקביל פנתה רשת מגה לבית המשפט בבקשה לשחרר אותה מחוזי השכירות באותם הנכסים, בטענה כי מדובר ב"חוזים מכבידים".

ברשת רמי לוי מבקשים להפחית את דמי השכירות בסניפים בשיעורים של 30%, תוך ניצול המומנטום, אך ספק גדול אם בעלי הנכסים יסכימו לבצע הפחתה כזאת.

"ייקח כחודשיים לפתוח הסניפים"

רשת רמי לוי שיווק השקמה מונה כיום 34 סניפים, ועד סוף השנה, בלי קשר לעסקה הנוכחית, היא תפתח 3 סניפים נוספים - בבית-שמש, ביבנה וברחובות. יחד עם הרכישה הנוכחית תגיע הרשת בסוף השנה ל-43 סניפים - גידול של 26% במספר הסניפים.

לוי אמר היום (ב'): "עקרונית, אני יכול לקבל מחר את הסניפים ממגה, אבל אני ממתין לקבל את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים. בנוסף, צריך להשקיע בחנויות ולגייס עובדים, ולכן ייקח חודשיים עד 3 חודשים לפתיחת הסניפים".

לדבריו, :אני מעריך שניתן לשפר את פעילות הסניפים תוך זמן קצר, וזאת בהתבסס על הידע והניסיון של הרשת".

- תוספת של 9 סניפים בתוך חצי שנה זה לא גידול מהיר מדי?

"זה גידול. נשתלט על זה. הבעיה בחנויות האלה היא גיוס עובדים והקמה, אם כי במקרה של סניפי מגה, רוב התשתיות מוכנות".

- כמה עובדי מגה מהסניפים האלה יזכו להיקלט אצלך?

"אני אעסיק פי 2.5 עובדים משהעסיקו עד עכשיו בחנויות האלה. מצדי, כל מי שירצה - יוכל לעבוד".

רשימת סניפים
 רשימת סניפים