החיים הטובים בפיפ"א: רולקסים, פרארי וחשבון עם 400 אלף ד'

אחד מהעצורים בפרשות השחיתות בארגון הכדורגל העולמי, ג'פרי ווב מאיי קיימן, שוחרר ממעצר בארה"ב בעזרת ערבויות בהיקף של 10 מיליון דולר

ספ בלאטר עם ג'פרי ווב, פיפ"א / צלם: רויטרס
ספ בלאטר עם ג'פרי ווב, פיפ"א / צלם: רויטרס

אחד מהעצורים בפרשות השחיתות בהן מעורבים אנשי פיפ"א, עסקן הכדורגל מאיי קיימן ג'פרי ווב - שוחרר ממעצר בארה"ב לאחר שהפקיד ערבויות בגובה של 10 מיליון דולר. 

הרכב הערבויות יכול אולי ללמד על החיים הטובים מהם נהנים עסקני הצמרת של פיפ"א: 11 שעוני זהב יוקרתיים של חברות כמו האבלוט, רולקס, קארטייה, פנריי וברייטלינג; שלוש מכוניות יוקרה (פרארי מודל 2015, ריינג'-רובר 2014, מרצדס 2013); טבעת הנישואים של אשתו; וחשבון בנק על שמה של אשתו בו מופקדים 401 אלף דולר. כמו כן, הצהיר ווב על 11 נכסי נדל"ן שבבעלותו.

ווב הוסגר בשבוע שעבר לארה"ב על-ידי הרשויות בשווייץ, שביצעו את מעצרו הראשוני במאי האחרון במהלך פשיטה על בית מלון בציריך בו שהו עסקני פיפ"א, רגע לפני הקונגרס של הארגון. כעת, כאמור, הוא הועבר לידי ה-FBI. הוא נחשד במעורבות בפרשה בה נעצרו תשעה עסקני פיפ"א ועוד חמישה אנשים המנהלים קשר עסקי עם ארגון הכדורגל העולמי - בגין שוחד בהיקף של 150 מיליון דולר, העלמות מס והלבנות הון.

ווב, 50, שימש עד למעצרו כנשיא Concacaf - התאחדות הכדורגל של מרכז אמריקה, צפון אמריקה והקאריביים (המקבילה של אופ"א האירופית). מתוקף תפקידו, הוא גם היה אחד מסגני הנשיא בוועד הפועל של פיפ"א (ושימש גם כיו"ר התאחדות הכדורגל של איי קיימן). מלבד משרד המשפטים האמריקאי - גם באיי קיימן הוגש נגדו כתב אישום בגין כוונה להונות והפרת אמונים.