מחיר האלימות: הספונסר של בית"ר עזב; הנזק: מיליון שקל

בית המסחר iTrader, שרק החודש האריך את ההתקשרות עם מועדון הכדורגל בשנה נוספת, הודיע על ביטול החוזה בשל התפרעות האוהדים בבלגיה: "אנו בודקים בימים אלו מספר אפשרויות חסות אחרות בעולם הספורט" ■ אחמד טיבי: "אני מתנגד לסגירת בית"ר ירושלים, אבל צריך להוריד אותם ליגה; לה פמיליה אינם עשבים שוטים, זה גן בוטני שלם"

אלי דסה, בית"ר ירושלים / צלם: ערן לוף
אלי דסה, בית"ר ירושלים / צלם: ערן לוף

"אירועי שרלרואה" - המשחק בבלגיה במסגרת הליגה האירופית בו התפרעו אוהדי בית"ר ירושלים - מתחילים לעלות ביוקר למועדון: הספונסר הראשי של קבוצת הכדורגל, חברת המסחר באופציות בינאריות iTrader, הודיעה היום (ד') כי הוא החליט לצאת מההסכם. נציין כי רק בתחילת החודש נחתם הסכם הארכת ההתקשרות בין הצדדים. 

המשמעות המיידית מבחינת בית"ר היא אובדן הכנסה של מיליון שקל - הסכום אותו היה אמור לשלם iTrader בעונת 2015/16.

יש להוסיף כי בית"ר עשויה להינזק כספית גם לאחר שתועמד לדין על-ידי אופ"א, בעקבות השלכת האבוקות ורימוני העשן של אוהדיה אל עבר הדשא בשרלרואה, וזריקת המטבע שפגעה בשוער הקבוצה היריבה, ועבירות נוספות שביצע הקהל שלה במהלך המשחק.

מ-iTrader נמסר: "בעקבות אירועי משחק מוקדמות הליגה האירופית בשרלרואה בשבוע שעבר, החליט בית המסחר iTrader לבטל באופן מיידי את הסכם החסות שלו עם קבוצת בית"ר ירושלים לעונת המשחקים 2015/16. לאחר שבחנו לעומק את האופציות העומדות לרשותנו, נאלצנו לנקוט בצעד חריג  זה, עקב האירועים האלימים אותם אנו רואים בחומרה רבה. בכוונתנו להמשיך ולהשקיע כספים משמעותיים בתחום הספורט הישראלי תוך חיזוק הקשר עם הקהילה. אנו בודקים בימים אלו מספר אפשרויות חסות אחרות בעולם הספורט".

בתוך כך, בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת שנערכה היום בעקבות האירועים, אמרה שרת התרבות והספורט מירי רגב: "אלימות היא דבר לא נכון לא אצל יהודים ולא אצל ערבים. נפגשתי עם ארגוני ספורט שמבקשים להחזיר את האוהדים למגרשים, ואני הולכת להשקיע בקבוצות אוהדים. אסור לבצע עונש קולקטיבי. לה פמיליה הינה קבוצת אוהדים, ולא ארגון פשע ואין מקום להוציאה מחוץ לחוק. לא תהיה הסתה ואלימות לא בבית"ר ולא בסכנין. לא יניפו דגל פלסטין בסכנין". ח"כ אחמד טיבי השיב לרגב, "זה לא מנוגד לחוק. גם במשרד רוה"מ מניפים את דגל פלסטין".

עוד אמר טיבי: "אני מתנגד לסגירת בית"ר ירושלים, אבל צריך להוריד אותם ליגה. קבוצת לה פמיליה פוגעת קודם כל במועדון בית"ר. אלו אינם עשבים שוטים, זה גן בוטני שלם".  טיבי אף אמר ליו"ר הוועדה, ח"כ ניסן סלומינסקי: "אינך אוהד ספורט ואתה לא יודע מה זה כדורגל. הכדור הוא עגול ומגרש כדורגל אינו התנחלות שניתן להבקיע במקום אחר".