פיקציה צהבהבה

באופן יחסי לז'אנר, "אקס פקטור" מספקת את התמורה הטובה ביותר

"אקס פקטור", יום ד' 21:15, ערוץ 2 רשת

אם לשפוט על-פי העונה הקודמת, עונת הבכורה של הריאליטי הזה בישראל, הרי שהערב יחל השלב הפחות כייפי של העונה, זה המכונה "בתי השופטים", כשכל קבוצה (בנים, בנות, להקות, וותיקים) תתארח בביתו של שופט אחר.

ברור לגמרי שמדובר בפיקציה צהבהבה, שתפקידה לתת למתמודדים ולצופים כאחד את התחושה שהם חווים היכרות אינטימית יותר עם השופט-הכוכב.

ועדיין, באופן יחסי לז'אנר הריאליטי המזמר, פורמט שירד מנכסיו בשנים האחרונות, מספקת "אקס פקטור" את התמורה הטובה ביותר למי שמוכן להשקיע בה כשעה וחצי מחייו.

* ציון: 8

אקטואליה ממוחזרת

"מבט שני - המיטב", יום ד' 21:00, ערוץ 1

הנה תוכנית מסוג התוכניות שלערוץ חפץ חיים אסור להתקרב אליהן: לקט של תוכנית אקטואליה.

זה לגיטימי כמובן לשוב לתוכניות המרכזיות ששודרו במהלך העונה, להזכיר לצופים במה מדובר ולבדוק האם נשתנה משהו בעקבות התחקיר - אבל להביא כלשונן כתבות מן העבר? זה כמעט כמו לערוך סקירה של כותרות העיתונים מהשבוע שעבר.

* ציון: 6

ממשלה של נרקומנים

"עושות חשבון", יום ד' 21:20, ערוץ 10

אני מודה שלא "נתפסתי" בתוכנית התחקירים הזאת, שלטעמי לא הצליחה לפרוץ באיזה תחקיר משמעותי, אלא חזרה לנושאים שחלקם חשובים אמנם - אך מוכרים.

גם נושא התוכנית הערב מוכר, אך חשוב מכדי שיתעלמו ממנו, גם כשאין בתחקיר כמעט שום דבר שלא שמענו בעבר.

מדינת ישראל הייתה יכולה בקלות לפתח את התחבורה הציבורית על חשבון הגידול במספר כלי הרכב הפרטיים (רק דמיינו מה יקרה מחר, אם כל עובד בעל רכב צמוד, יקבל אפשרות לוותר על הרכב תמורת תוספת עלותו לשכר), אלא שהיא לא מצליחה להיגמל מהתמכרותה לדלק ולמסים.

שרי התחבורה לדורותיהם אוהבים מאוד לגזור סרטים מעל מחלפים חדשים או פסי רכבת, אבל לא רוצים לגזור את חבל הטבור שמחבר בין כלי הרכב הפרטיים שלנו לקופת האוצר.

האם מדובר בקוצר ראייה או בקונספירציה של ממש? התוכנית שתשודר הערב מכוונת לאפשרות השנייה.