מלון שמנוהל על-ידי רובוטים נפתח ביפן

המלון האוטומטי מספק שירותים על-ידי צוות רובוטים, חלקם בחזות אנושית לחלוטין, שנותנים שירותי קבלה ואירוח ■ המלון, בעל קונספט סביבתי אקונומי, מבקש לחזות את פני האירוח החסכוני העתידי

מלון רובוטים/ צילום:מתוך אתר המלון
מלון רובוטים/ צילום:מתוך אתר המלון

ביפן נפתח המלון הראשון שכל הצוות שלו הם רובוטים. המלון האוטומטי מספק שירותים על-ידי צוות רובוטים, חלקם בחזות אנושית לחלוטין, שנותנים שירותי קבלה ואירוח. מעבר לקוריוז שבדבר, מדובר במלון בעל קונספט סביבתי אקונומי, שמבקש לחזות את פני האירוח החסכוני העתידי.

במלון Henn-na (שפירושו "המלון המוזר") נעשות כל הפעולות - צ'ק-אין, צ'ק-אאוט, ניקיון, נשיאת מזוודות ועוד - על-ידי צוות של מכונות מצפצפות, מהבהבות ומתגלגלות, שאנשי השיווק של המלון מתעקשים לקרוא להם "חמים וידידותיים".

גם שירותי המלון האחרים מנסים לתת את המילה האחרונה בתחום הטכנולוגי, וכך לחדרים אין מפתח, והדלת נפתחת על-ידי מערכת משוכללת לזיהוי פני האורח.

חדר במלון/ צילום:מתוך אתר המלון
 חדר במלון/ צילום:מתוך אתר המלון

השימוש ברובוטים והדגש על שירותים אוטומטיים משוכללים הם חלק מקונספט רחב יותר - הפחתת עלויות כוח-אדם וחיסכון באנרגיה. למשל, בחדרים אין מקרר, האורות נשלטים על-ידי סנסורים שמתאימים את התאורה לאור הנכנס מבחוץ, והמזגנים מופעלים על-ידי אנרגיה שבאה מפאנלים סולריים.

המלון הוא חלק מתאגיד נופש הולנדי - Huis Ten Bosch - ונבנה בנגסאקי. אם יצליח, ייבנו עוד כמוהו ברחבי יפן ומחוץ לה.

אם אתם רוצים לנחש מה יעדיהם הבאים, שימו לעובדה שהרובוטים נמצאים כרגע בתהליך התאמה של השפה בה הם משתמשים לסינית וקוראנית.

בעתיד מתכננים במלון להפוך את השוער-הרובוט לנושא של הכבודה מהכניסה ועד חדרו של האורח. אם ירצו האורחים כיבוד, הם יוכלו לעשות זאת ממכונות בתשלום, ברוח המלון כמובן.