המשטרה: "נערכים לעבודות הרכבת הקלה כמו לביקור נשיא ארה"ב"

ביום ראשון הקרוב יחלו העבודות על הרכבת הקלה בת"א ■ משטרת ישראל: "נערכים לעומסי תנועה בגוש דן, השפעות בכבישים הבין עירוניים ופגיעה במרקם החיים של תושבי גוש דן" ■ מנכ"ל נת"ע: "יהיו הפרעות תנועה ועומסים חריגים"

"משטרת ישראל נערכת ל-3 איומים עיקריים לקראת תחילת העבודות על הרכבת הקלה - עומסי תנועה בגוש דן, השפעות בכבישים הבין עירוניים ופגיעה במרקם החיים של תושבי גוש דן", כך אמר היום סגן מפקד מחוז תל אביב יורם אוחיון בתדרוך עיתונאים שעורכת המשטרה לקראת עבודות הרכבת הקלה שיחלו ביום ראשון. "אנחנו מתכוננים לפרויקט כאל מבצע כמו שאנחנו נערכים לביקור האפיפיור או נשיא ארה"ב".

"כשאני אומר 'מרקם החיים' הכוונה היא לדברים כמו גישה לאמבולנס לכל בניין, חלוקת דואר, פינוי אשפה וכו'", המשיך אוחיון "אנחנו מקימים חדר בקרה, כאשר כל שעה תהיה הערכת מצב. על פיה נחליט בזמן אמת כיצד מתקדמים הלאה. כמו כן, אנו צריכים גם להיערך למצבים כמו מרתונים, הפגנות, אירועי חירום והצלה ומלחמה".

לטענת מנכ"ל נת"ע יהודה בר און, "חדר המצב יקלוט מידע שיתקבל ממשטרת ישראל, מחדרי מצב של נתיבי ישראל ונתיבי איילון, בקרת הרמזורים של עיריית תל אביב, אמצעי תצפית אוויריים, סיירים ורשויות מקומיות".

עוד הוסיף בר און כי "יהיו הפרעות תנועה ועומסים חריגים, אבל אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים על מנת לתת מענה הולם לציבור. כבר בשבוע הבא נפעיל 4 חניוני החנה וסע שיכילו 3,500 מקומות חניה. בעל הרכב ישלם 15 שקלים ליום, ויוכל לעלות על שאטל שייצא מהחניונים כל 5 דקות לאזורי התעסוקה העיקריים. כמו כן, רכבת ישראל תתגבר את שירות הרכבות שלה כך שיוסיפו עוד 4,500 מקומות חניה, ובהמשך יהיו עוד 220 אוטובוסים חדשים שיענו על הגידול בביקוש לתחבורה ציבורית".

בר און המשך לפרט על מהלך העבודות וטען כי "השלב הראשון יחל ביום ראשון הקרוב. נתחיל עם עבודות ההנדסה האזרחית ועם חפירת התחנות התת קרקעיות. כל תחנה כזאת היא כמו חניון של בניין רק שלהבדיל מחניון בניין זה יהיה במרכז העיר. בשלב מאוחר יותר, יהיה 8 מכונות כרייה ענקיות שיסללו את המנהרות. התחנה הראשונה עליה נתחיל לעבוד היא אלנבי. ביום א' הקרוב בשעה 18:00 בערב נפתח את חדר מצב ואוהל פיקוד קדמי באזור העבודות. בשעה 22:00 נסגור את הכבישים באזור. שבועיים לאחר מכן, ב-16.8 נסגור את צומת מעריב ונתחיל בהריסת גשר מעריב".

ואולם, בתשובה לשאלה, כיצד ייהרס הגשר, ענה בר און כי "יש לנו חלופות. לנו יש הצעה אחת ולקבלן יש הצעה". ל"גלובס" נודע, כי שתי האופציות הן הריסת הגשר או פיצוצו.