עובדי רשות השידור מחריפים המחאה: "נתניהו רוצה ערוץ תעמולה"

לאחר שהשביתו היום למשך שעתיים את שידורי קול ישראל, עיתונאי רשות השידור מתכוונים לעשות שימוש גם במסך ערוץ 1 לקידום דרישותיהם ■ דורשים למנוע מהכנ"ר, העומד כיום בראש רשות השידור, לפטר עובדים

הפגנה של עיתונאי עובדי רשות השידור מול הכנסת / צילום:  אוריה תדמור
הפגנה של עיתונאי עובדי רשות השידור מול הכנסת / צילום: אוריה תדמור

העובדים העיתונאיים של רשות השידור קיימו היום (ד') אסיפת מחאה באולפן נקדי בירושלים במחאה על חוק תאגיד השידור הישראלי, כפי שהונח לפתחה של ועדה מיוחדת בכנסת בראשות ח"כ צחי הנגבי.

העובדים נאבקים בעיקר על שני סעיפים בחוק - למנוע מהכנ"ר, העומד כיום בראש רשות השידור, לפטר אנשים; ולקבוע כי 95% מעובדי תאגיד השידור החדש שיקום יהיו עובדי הרשות הנוכחית.

בזמן אסיפת המחאה השביתו עובדי קול ישראל, המאוגדים באגודות העיתונאים בירושלים ובתל-אביב, את השידורים ברשתות הרדיו למשך שעתיים והשמיעו מסר לפיו "עיתונאי רשות השידור מוחים על כוונת הממשלה לפטר מאות עובדים על לא עוול בכפם".

כעת, הם מבהירים, בדעתם להרחיב את צעדי המחאה ולעשות שימוש במסך ערוץ 1 וברשתות קול ישראל לצורך קידום דרישותיהם.

"נקים צוותי פעולה וננהל מחאה כמו כל ועד עובדים במשק", אמר היום אחיה גינוסר, יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים. "הגענו לרגע האמת, ואנחנו הולכים למלחמה על הבית".

העובדים טענו כי הם חשים מרומים לאור הסיכום שהיה עם ראשי האוצר ומשרד התקשורת, לפיו לא יפוטרו עובדים. כעת נקבע ה-2 בספטמבר כמועד להעברת חוק תאגיד השידור הישראלי, כפי שהציע אותו השר אופיר אקוניס, בקריאה שנייה ושלישית. באותו יום אמור לעבור תקציב המדינה. עד אז, אמורה ועדת הנגבי להעביר את החוק בדיוניה. ההערכה היא כי לא יחולו בו שינויים ניכרים.

איציק יושע, יו"ר ועד העובדים העיתונאים בקול ישראל בתל-אביב, מסר לכלל העיתונאים ברשות השידור לאחר הישיבה: "אנו מפעל כמו כל ועד עובדים שדואג לחיים שלו. נבצע פעולות אגרסיביות שלא נקטנו אותן עד היום, כולל הפגנות ופעולות מול חברי הכנסת, מקבלי החלטות במשק וגיוס תמיכה ציבורית רחבה". יושע קרא לכל ועדי העובדים במשק לשתף פעולה.

איתי לנסברג, עורך "מבט שני", אמר כי "המאבק נגד עובדי רשות השידור הוא מעשה פשע. מעמיסים עלינו את כל כישלונות הניהול של רשות השידור. נתחיל לגלות נוכחות בכנסת, בציבור ובתקשורת".

רותם אברוצקי, יו"ר אגודת העיתונאים בתל-אביב, ציין כי "החומה בחוק שחצצה בין הפוליטיקאים ורשות השידור - קרסה. נתניהו רוצה תעמולה, ואנחנו רוצים שידור ציבורי".

גם נשיאת מועצת העיתונות בישראל, השופטת (בדימוס) דליה דורנר, מתחה היום ביקורת על השינויים שיוזמת הממשלה בחוק שהתקבל רק בשנה שעברה. "אחד השינויים המדאיגים המסתמנים בחוק יחזיר את סמכות מינוי מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי החדש לשר התקשורת, לאחר שבחוק שעבר בשנה שעברה הוחלט ששופט בדימוס ירכיב את ועדת האיתור למנהל", אמרה דורנר.