ישראל כץ: "פרויקט הרכבת הקלה בת"א יתנהל כמתוכנן"

שר התחבורה באירוע תחילת עבודות הרכבת הקלה בת"א: "בסוף הפרויקט ת"א תהיה עיר מודרנית תחבורתית כמו שהייתה אמורה להיות" ■ "האומדנים נכונים, לוח הזמנים נכון, ואני מאמץ את כל כוחותי כדי שהפרויקט יתנהל בצורה חלקה"

ישראל כץ / צילום: תמר מצפי
ישראל כץ / צילום: תמר מצפי

"אני משוכנע שהעבודות תתנהלנה בדיוק לפי המתוכנן. יהיו קשיים אבל אני מכיר כבר הרבה פרויקטים", כך אמר הערב (א') שר התחבורה ישראל כץ באירוע תחילת עבודות הרכבת הקלה בתל אביב.

 

"הוצאתי לפועל את העבודות על הרכבת המהירה ושדה התעופה תמנע, אני סומך על הצוות. מעולם לא ראיתי ולא הייתי מעורב בהכנות יותר יסודיות ומהותיות שמלוות פרויקט כזה, יש כאן תיאום מלא בינינו לבין הרשויות. אני בטוח שהפרויקט הזה יתנהל כמתוכנן ובסופו תל אביב תהיה עיר מודרנית תחבורתית כמו שהייתה אמורה להיות", לדברי כץ.

שר התחבורה המשיך וטען כי הוא עושה מאמצים גדולים כדי שפרויקט הרכבת הקלה יתנהל באופן חלק: "תפקידי היה להוציא את הפרויקט לדרך, אמרו שלא תהיה רכבת ושזורקים את הכסף לחולות. האומדנים נכונים, לוח הזמנים נכון, ואני מאמץ את כל כוחותי כדי שהפרויקט יתנהל בצורה חלקה.

לדברי כץ, "ההחלטה לתגבר את האכיפה, בעיקר על ידי העברת הסמכות לעיריות, היא החלטה מאוד חשובה שתאפשר שימוש בתחבורה ציבורית. על מנת לשמש דוגמא אישית, אני וחבריי השרים לא נוכל לנסוע בנת"צים. אנחנו נפנה את הצירים לתחבורה ציבורית. המשטרה ערוכה לחלוטין, היא יודעת לגייס 1,000 שוטרים אם יש מהומות בירושלים ופעלנו באופן חריג מול משרד האוצר להשיג 168 תקנים. אני פתרתי את הבעיה באופן יסודי על ידי העברת סמכויות לפקחים עירוניים ואכיפה באמצעות רשת מצלמות. אני סומך על העיריות שיבצעו כמו שצריך".

שר התחבורה התייחס גם לקו הראשון של הרכבת הקלה, הקו שנבנה באלנבי: "הקו הזה מאוד משמעותי, כי הוא מאפשר לכולם להתחבר אליו", הוא הדגיש. "ההנחיה היא לבצע את שאר הקווים כתחתיים, תת קרקעיים. נמצא את הדרכים איך לבצע אותם. אנחנו נחושים לשנות את המציאות התחבורתית, אני מניף את הדגל ואחראי לכך שהפרויקט יוצא לדרך ויימשך שש שנים".