אומ"ץ: לבדוק האם דמו של קלגסבלד דולל במים אחרי התאונה הקטלנית

תנועת אומ"ץ מבקשת לבדוק את טענותיו של יואב יצחק בתחקיר באתר News1, לפיו "במשך שעות רבות סוכלה בדיקת דם לעו"ד קלגסבלד, בזמן אמת, שהייתה דרושה כדי לבדוק האם אכן נהג בהשפעת אלכוהול"

דורי קלגסבלד / צלם: יונתן בלום
דורי קלגסבלד / צלם: יונתן בלום

תנועת אומ"ץ פנתה לנציבת הביקורת על הפרקליטות, השופטת הילה גרסטל, בבקשה לבדוק את הטענות שפורסמו בתחקיר של יואב יצחק באתר News1 על עו"ד דורי קלגסבלד בנוגע לתאונה הקטלנית בשנת 2006.

בתאונה ב-11 באפריל 2006 נהרגו אישה צעירה כבת 23 ובנה בן ה-5, יבגניה וארתור וקסלר, לאחר שהג'יפ של עו"ד קלגסבלד התהפך ורמס את השניים. קלגסבלד נידון לעונש מאסר בפועל, ולאחר שריצה 8 חודשי מאסר, הוא שוחרר ביוני 2007. לאחר שחרורו חזר לעסקיו כעורך דין, והכנסותיו אף גדלו באופן דרמטי.

ארתור ויבגניה וקסלר / צלם: מיכאל קרמר
 ארתור ויבגניה וקסלר / צלם: מיכאל קרמר

יבגניה וארתור וקסלר ז"ל

בסוף השבוע פרסם יואב יצחק תחקיר וטען כי תיק החקירה שנפתח בשעתו נגד קלגסבלד טופל בצורה מעוררת חשד של ניסיונות שיבוש דרכי חקירה, טיוח ועבירות נוספות. כעת, באומ"ץ פנו לשופטת גרסטל בבקשה לבדוק את הטענות.

בפנייתה מציינת אומ"ץ כי "בין השאר התברר כי מיד אחרי התאונה התגייסו לצדו של קלגסבלד טובי עורכי הדין ואנשי שלומו. עו"ד שמעון מזרחי נשכר לייצגו. במשך שעות חצצו אנשיו של קלגסבלד בינו לבין חוקרי המשטרה. במשך שעות רבות סוכלה בדיקת דם לקלגסבלד, בזמן אמת, שהייתה דרושה כדי לבדוק האם אכן נהג כשהוא בהשפעת אלכוהול.

"רק שעות רבות לאחר מכן - המדובר, ככל הידוע, לפחות 6-8 שעות לאחר זמן התאונה, נלקחה מקלגסבלד בדיקת דם. בין לבין הוזן קלגסבלד בעירוי נוזלים, וגם הושקה שוב ושוב במים, לרוויה. ברי כי רמת האלכוהול שהייתה בדמו דוללה בחלוף אותן שעות. וזה בדיוק מה שנדרש כדי לסייע לדילול דמו ומחילוצו מאשמת הריגה לאישום בגרימת מוות ברשלנות".

הפרטים בתחקיר של יואב יצחק עשויים להזכיר לחלק מהאנשים את התחקיר של איילה חסון ויפעת גליק על התאונה בה נהרג הנער גל בק ז"ל לפני כעשור, תחקיר שעורר לאחרונה זעם ציבורי רב שהוביל לפתיחה מחדש של החקירה. בשני המקרים עו"ד שמעון מזרחי ייצג את הנהג/ת הדורס/ת.

"המשטרה, שביצעה כאמור חקירה בפרשה, אישרה בזמנו כי קלגסבלד נחקר גם בחשד לשכרות", נכתב בפניית אומ"ץ. "כעבור כחודש מעת התאונה קבעה כי גרסתו לפיה שתה כוס יין אחת - נמצאה אמינה. מידע סותר שהעלה חשד כי קלגסבלד, שהשתתף בסעודת עסקים קודם לתאונה, שתה יותר מכוס יין אחת ונהג למעשה בשכרות, לא נחקר כדבעי. התהיות שנותרו עד עתה הן: מדוע נלקחה ממנו בדיקת דם רק שעות לאחר התאונה, ולא מיד, כמקובל?".

עו"ד קלגסבלד לא מסר תגובה לכתבה.