בדיקת "גלובס": 4 לפטופים דקים, קלים ועם חומרה חזקה

"גלובס" בדק ארבעה דגמים: אייסר, אסוס, טושיבה ולנובו - וחזר עם מסקנות

מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט ווינדווס 10 הושקה בשבוע שעבר. מדובר בהזדמנות מצוינת לשדרג את הלפטופ הישן בדגם חדש, דק עם מסך איכותי ואולי אפילו בטכנולוגיית מגע. הלפטופים החדשים שוקלים סביב 1.5 ק"ג ואפילו פחות מזה, אין בעיה לסחוב אותם כל היום בתיק, למרות שהסוללה ברוב המקרים מציגה ביצועים מאכזבים.

"גלובס" בדק 4 לפטופים של חלק מהיצרנים המוצלחים בענף והמסקנות היו מוצלחות. רוב היצרנים כבר לא מחקים את העיצוב של המקבוק אייר של אפל, הם למדו להיות יותר יצירתיים. למשל, Aspire S7 של אייסר הוא אחד ממחשבי האולטרה בוק היפים בשוק, הוא מגיע בצבע לבן מצופה זכוכית, הוא דק, לא שוקל הרבה, המקלדת שלו מוארת בתאורה אחורית וכוח העיבוד שלו מוצלח. חבל רק שהסוללה חלשה ומחירו יותר מ-6,000 אלף שקל.

חברת אסוס מציעה את X302L. אמנם לא מדובר בלפטופ דק, אבל יש לו חומרה מוצלחת והתמורה למחיר הוגנת - 4,500 שקל. טושיבה מציעה את דגם Kira 10D - לפטופ לא עבה מאלומיניום מוברש ועם מקלדת שחורה. משקלו רק 1.1 ק"ג, כך שמאוד נוח להסתובב עם המחשב בתיק במשך היום. הלפטופ הזה היה יכול להיות מוצלח מאוד, אבל ביחידה שנבדקה היו בעיות בתקשורת ה-WiFi וברעשי האוורור. בנוסף, במחיר שהוא נמכר - מעל 6,000 שקל - כדאי שהוא יגיע עם מסך מגע. לנובו מציעה את יוגה 3 -דגם עם חומרה מצוינת עם סוללה טובה ומסך מגע אותו ניתן לסובב.

החיסרון הגדול בכל הלפטופים שנבדקו הוא הסוללה, שבקושי מספקת 5 שעות עבודה כאשר משתמשים ב-WiFi ובהגדרות ביצועים גבוהים.

אייסר Aspire S7

מסך: Aspire S7 (תת דגם 393) מציע מסך מוצלח מאוד ברזולוציה גבוהה של 2560 על 1440 פיקסלים (יותר גבוה מ-Full HD). הצבעים עשירים, חיים עם תאורה אחורית חזקה. המסך גם נפתח לזווית של 180 מעלות, כך שהלפטופ הופך ליחידה אחת השוכבת כמו דף על השולחן. למה צריך מסך מגע? אמנם ווינדוס 10 כבר לא בנויה בממשק האריחים כמו ווינדוס 8, אבל עדיין נוח מאוד לגלול דפי אינטרנט או לכתוב בכתב יד על מסמכים שנשלחים (למשל, בדפדפן Edge החדש של מיקרוסופט).

עיצוב: S7 הוא אחד הלפטופים היפים היום בשוק והוא מוגדר כאולטרה-בוק. הוא דק (פחות מ-13 מ"מ), החלק הקדמי בצבע לבן בציפוי זכוכית מבריקה וממוגנת מסוג גורילה גלאס 2, כאשר גוף המחשב כסוף והמשקל קל - 1.3 ק"ג. אייסר הצליחה להפתיע בעיצוב של הדגם הזה, כאשר בניגוד לכל חקייני המקבוק אייר, כאן יש ניחוח של עיצוב מעט שונה.

חומרה: באייסר מבטיחים מערכת אוורור חרישית בשם TwinAir. בפועל המחשב לפעמים משמיע רעשי אוורור, אבל פחות משל טושיבה. הביצועים מוצלחים מאוד - מעבד דור 5 של אינטל מסוג i7 של אינטל (5500U) במהירות 2.4 גי'גה הרץ עם 8 ג'יגה זיכרון, כרטיס גראפי של אינטל מסוג HD Graphics 5500 ונפח אחסון של 256 ג'יגה בטכנולוגיית SSD המהירה. ביצועי ה-WiFi מוצלחים.

מקלדת ומשטח עכבר: המקלדת נוחה לשימוש, אבל התאורה האחורית מגיעה בגוון ירקרק לבן שמשקשה על קריאת האותיות. משטח העכבר מציע ביצועים בינוניים, בעיקר במחוות.

הרמקולים בינוניים מאוד, הצליל מרגיש חלש וזול, כמעט ללא באס מורגש.

חיבורים: 2 כניסות USB בתקן 3.0, יציאת HDMI וקורא כרטיסי זיכרון. אין כאן כניסת LAN, אבל אייסר מצרפת מתאם לערכה המשלב גם חיבור VGA ו-USB נוסף.

סוללה: הסוללה מאכזבת: מחזיקה כשלוש שעות בהגדרת ביצועים גבוהים.

בשורה התחתונה: Aspire S7 הוא אולטרה בוק מהיר, מעוצב עם ביצועי חומרה מוצלחים אבל עם חיסרון משמעותי בזמן הסוללה.

מגיע עם שלוש שנות אחריות.

 

אסוס X302L

מסך: מסך בגודל 13.3 אינץ' הוא האידאלי לשימושים שולחניים וגם לניידות בשטח. אסוס מציעה כאן מסך Full HD עם צבעים נעימים לעין עם מעט השתקפות (בזכות גימור מט). גם זוויות הצפייה של המסך מוצלחות.

עיצוב: X302L אינו מצטיין בעיצובו. אסוס השקיעה בעיצוב רק בגב המסך, כאשר החלק התחתון מגיע בצבע אפור פלסטיק. המסגרת סבירה בגודלה, ונעים להסתכל על המחשב. המשקל עומד על 1.59 גרם, מה שבהחלט מאפשר להסתובב עם הלפטופ בתיק הגב במשך היום.

חומרה: אסוס ארזה את ה-UX302L בחומרה חזקה המספקת לו ביצועים מוצלחים: מעבד i7 של אינטל, דגם 5500U במהירות 2.4 ג'יגה הרץ עם 8 ג'יגה זיכרון, כונן קשיח בנפח 1 טרה, כולל כונן SSD בנפח 24 ג'יגה עבור הרצת מערכת ההפעלה. השילוב הזה מאפשר להפעיל את המחשב במהירות ולקבל מספיק מקום לנפח אחסון, מבלי לקרוע את הארנק על כונן מסוג SSD בנפח גבוה. הכרטיס הגרפי מגיע מתוצרת NVIDIA מסוג GeForce 920M עם 2 ג'יגה זיכרון יספק את המשתמש בביצועים שלו (כל עוד לא מעוניינים להפעיל משחקים כבדים).

מקלדת ומשטח מגע: המקלדת נוחה ומרווחת, אבל לא כוללת תאורה אחורית. משטח המגע מציע ביצועים בינוניים. הרמקולים בטכנולוגיית SonicMaster מאכזבים.

חיבורים: כניסה בודדת מסוג USB 3.0 ועוד 2 כניסות מסוג 2.0. קצת מאכזב שבאסוס לא בחרו לאבזר את המחשב בכניסות USB רק מהסוג האחרון המציע מהירות גבוהה יותר. כניסת LAN, יציאת VGA, בלוטות' 4.0 וקורא כרטיסי זיכרון מסוג SD.

סוללה: הסוללה של הלפטופ מאכזבת. היא מחזיקה כשעתיים עד שעתיים וחצי בהגדרות ביצועים גבוהים וחיבור לאינטרנט אלחוטי.

בשורה התחתונה: כשמסתכלים על רמת הביצועים של המחשב ועל המחיר, אסוס בהחלט נותנת תמורה טובה.

מגיע עם שלוש שנות אחריות.

לנובו Yoga 3

מסך: יוגה 3 בנוי בצורה מעניינת מאוד. מסך המגע מגיע בגודל 14 אינץ' ברזולוציית Full HD עם איכות תמונה מוצלחת ורמת תאורה אחורית טובה. את המסך ניתן לקפל באמצעות המקלדת בתצורת אוהל, כך שניתן לצפות בסרט בצורה נוחה גם כאשר אין שולחן גדול, למשל כמו במטוס. ניתן גם לקפל את המסך לתצורת טאבלט ולעבוד עם מסך המגע. מצד שני, מדובר במסך יחסית גדול, כך שלא נוח לעבוד איתו בתור טאבלט.

עיצוב: הלפטופ שנראה טוב. הוא מגיע בצבע לבן, כולל באזור המקלדת ובחלק התחתון שלו, כאשר המקלדת עצמה שחורה. משקלו עומד על 1.7 ק"ג - סביר יחסית לגודל המסך, אבל לא מאוד קל. גם העובי לא דק במיוחד - קצת יותר מ-18 מ"מ.

חומרה: יוגה 3 כולל חומרה שתתאים למשתמשים שדורשים ביצועים גבוהים. ניתן למצוא כאן מעבד דור 5 של אינטל i7 מדגם 5500U במהירות 2.40 ג'יגה עם 8 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון 256 ג'יגה מסוג SSD. לנובו השקיעה בכרטיס מסך של חברת NVIDIA ולא של אינטל כמו בדגמים האחרים. הכרטיס מדגם GeForce 940 עם 2 ג'יגה זיכרון.

מקלדת ומשטח מגע: משטח המגע מציע ביצועים בינוניים, כאשר ביחידה שנבדקה לא ניתן היה לבצע יכולות מולטי טאץ', למשל, לגלול את העמוד למטה ולמעלה עם שתי אצבעות.

המקלדת נוחה ועם תאורה אחורית. הרמקולים היו מעט חלשים, אבל הצליל היה בסך הכל נעים עם באס מורגש.

חיבורים: 2 כניסות USB בתקן 3.0, קורא כרטיסי זיכרון ויציאת מיקרו HDMI. מדובר בחסרון, בניגוד ללפטופים אחרים בסקירה שהגיעו עם יציאת HDMI רגילה. מאכזב לגלות שלמרות שלא מדובר במחשב דק, אין כאן כניסת LAN.

סוללה: הסוללה מוצלחת, ולפעמים מאפשרת עבודה של למעלה מחמש שעות עם חיבור פעיל ל-WiFi והגדרות ביצועים גבוהים.

בשורה התחתונה: יוגה 3 הוא מחשב עם חומרה חזקה וטובה ועם יכולת להפוך אותו גם לטאבלט. הוא מתאים למי שמוכן להתפשר על המשקל בשביל גודל המסך והביצועים.

מגיע עם שנה אחריות.

טושיבה Kira 10D

מסך: המסך מגיע בגודל 13.3 אינץ' ברזולוציית Full HD ובטכנולוגיית LED. מדובר במסך עם צבעים יפים ונעימים שכיף לצפות בהם. גם מסגרת המסך דקה ולא תופסת הרבה שטח. חבל שהמסך לא מגיע בטכנולוגיית מגע.

עיצוב: Kira הוא לפטופ יפה. הוא לא עבה, עשוי מאלומיניום מוברש והמקלדת שלו שחורה. משקלו 1.1 ק"ג בלבד, כך שמאוד נוח להסתובב עם המחשב בתיק במשך היום.

חומרה: המחשב שנבדק משמיע רעשי אוורור לא נעימים, גם כשעובדים רק עם הדפדפן. החלק התחתון של המחשב מתחמם והתקן ה-WiFi מעט חלש בקליטה שלו, מה שגרם לגלישה באינטרנט להיות איטית, במקומות שלא הייתה בעיית מהירות גלישה עם לפטופים אחרים. גם משטח המגע של העכבר לא מספיק נוח לשימוש ומהר מאוד עוברים לעבוד עם עכבר חיצוני. המעבד הוא אינטל i7 מדגם 5500U במהירות 2.4 ג'יגה הרץ עם 8 ג'יגה זיכרון וכרטיס גראפי של אינטל מסוג HD Graphics 5500. מלבד רעשי האוורור, ה-Kira תפקד טוב בביצועים שלו. נפח האחסון עומד על 256 ג'יגה בטכנולוגיית SSD המהירה. הרמקולים, מתוצרת חברת הרמן קרדון, מספקים צליל מוצלח, נקי יחסית ועם באס מורגש.

מקלדת ומשטח מגע: המקלדת קצת קטנה, אבל סבירה וכוללת גם תאורה אחורית. נחמד שטושיבה חוסכת מהמשתמש ללחוץ על כפתור FN ביחד עם כפתור השליטה בעוצמת הסאונד או התאורה, כך שניתן לבצע את הפעולה בלחיצת כפתור.

חיבורים: 3 חיבורים מתקן USB 3.0 כולל אפשרות לטעינת סמארטפון שהלפטופ סגור, יציאת HDMI וקורא כרטיסי זיכרון. חיבור LAN אין במחשב הזה, ככל הנראה בגלל עובי הלפטופ. טושיבה לא מצרפת מתאם מהסוג הזה בערכה וחבל שכך.

סוללה: הסוללה מספקת ביצועים סבירים. היא מחזיקה קרוב ל-5 שעות בהגדרת ביצועים גבוהים וחיבור WiFi פעיל.

בשורה התחתונה: Kira הוא לפטופ שמעוצב יפה, אך בהתחשב במחירו הגבוה ועל רמת הביצועים שהוא מספק, התמורה אינה הולמת.

מגיע עם שנתיים אחריות.