המעילה ב-yes: נדחתה בקשת בעלה של פזית ולד לעכב מכירת רכוש

השופטת דפנה אבניאלי דחתה את בקשת גיא ולד, שאשתו פזית הורשעה בגניבת מיליונים מ-yes, לעכב את מכירת המיטלטלין הנמצאים בדירת בני הזוג, אשר מכירתם התבקשה בטענה כי נרכשו בכספי הגניבה

פזית ולד / צילום: לם וליץ סטודיו
פזית ולד / צילום: לם וליץ סטודיו

שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ד"ר דפנה אבניאלי, דחתה לאחרונה את בקשתו של גיא ולד, בעלה של פזית ולד - מי שהורשעה בשנת 2014 בגניבת מיליונים מקופת yes - לעכב את מכירת המיטלטלין הנמצאים בדירת בני הזוג, אשר מכירתם התבקשה לאחר שנתפסו ברישום על-ידי כונסי נכסים, בטענה כי נרכשו בכספי הגניבה של אשתו.

ולד טען בבקשה שהגיש לפני כחודשיים כי ההליך למכירת המיטלטלין נעשה בחופזה, וכי ייצוגו לא הוסדר באופן קבוע, ולכן דרש לבטלו.

לדבריו, מרבית החפצים בבית המשותף משמשים אותו ואת ילדיו הקטינים באופן יומיומי, והוצאתם תפגע בהמשך חייהם התקינים. "זכות הקיום בכבוד ושמירת נכסים מינימליים למחיה גוברים על כל שיקול אחר, גם אם מדובר בחובות גדולים מאוד", טען.

ולד צירף לבקשה דוח פסיכולוגית קלינית המטפלת בבנו ר' בעקבות החוויות שעבר, וטען כי ייגרם לילדיו סבל רב כתוצאה מהוצאת המיטלטלין, ואילו לחברת yes לא ייגרם כל נזק אם המיטלטלין ימשיכו להישמר בדירתו עד למתן פסק דין סופי בתביעה.

עוד טען ולד כי חלק מהמיטלטלין הם שלו ושל אשתו, וחלקם נרכשו על-ידי אמו, ולכן לא ניתן לקבוע מראש כי כל המיטלטלין נרכשו כביכול מכספם של חברת yes.

השופטת אבניאלי דחתה את בקשתו וקבעה כי ולד היה מיוצג לאורך כל ההליך, ובנסיבות אלה לא קיים "טעם מיוחד" המצדיק היענות לבקשת ביטול הליך מכירת המיטלטלין, במיוחד לאור העובדה שהבקשה הוגשה באיחור ניכר, מבלי שניתן לכך הסבר מניח את הדעת.

כמו כן נקבע כי טענת חברת yes, לפיה הנכסים נרכשו בכספי הגניבה, לא הוכחשה, ולא הומצאה ראיה או ראשית ראיה התומכת בגרסת ולד כי המיטלטלין, כולם או חלקם, נרכשו בכספו או בכספי אמו.

יחד עם זאת קבעה אבניאלי כי "מיטלטלין שאינם ניתנים לעיקול, כהגדרתם בחוק ההוצאה לפועל, לרבות מיטות וארונות של הילדים וצעצועים השייכים להם, לא יימכרו בשלב זה, ומכירתם תעוכב עד למתן החלטה אחרת".

בהמשך לכך פסקה השופטת כי ולד ישלם הוצאות בסך 4,000 שקל.

כזכור, פזית ולד שימשה בעבר כמנהלת חשבונות בחברת yes, ובחודש נובמבר אשתקד היא הורשעה במסגרת הסדר טיעון עקב ביצוע מעילת ענק בחברה בהיקף של כ-24 מיליון שקל. במסגרת עסקת הטיעון הוחלט לגזור על ולד עונש מאסר בפועל של 7 שנים וקנס כספי של 7,000 שקל (שיחולק ל-10 תשלומים).

בכתב האישום שהוגש נגדה עלה כי ולד פעלה "באופן רציף ועקבי, בשיטתיות ובתחכום, על-מנת ליטול לחזקתה מיליוני שקלים מכספי החברה שלא כדין. זאת, תוך שהיא נוקטת, בין היתר, פעולות הסתרה למעשיה כלפי החברה ומבצעת פעולות כוזבות במערכת הרישום של החברה".