בעמותה של עיריית נתניה פועלים להפסקת העסקתו של צביקה ליבר

סגירת חשבון? לאחר הראיון שהעניק ב"גלובס" בסוף השבוע ובו תקף את ראש עיריית נתניה, זומנה ישיבת ועד עמותת 'האגודה לעידוד התיירות בנתניה' - בה משמשת מרים פיירברג כיו"ר; על סדר היום נושא בודד: "הפסקת ההתקשרות עם מנהל החשבונות מר צביקה ליבר" ■ מעיריית נתניה נמסר: "אכן קיים משבר אמון בין העירייה לבין מר ליבר"

צביקה ליבר ומרים פיירברג   / צילומים: איל יצהר, עודד קרני – מינהלת הליגה
צביקה ליבר ומרים פיירברג / צילומים: איל יצהר, עודד קרני – מינהלת הליגה

במקביל להחלטה של איגוד הכדורסל מאתמול (ג') להעמיד לדין משמעתי באיגוד הכדורסל את צביקה ליבר בעקבות ראיון שהעניק ל"גלובס", גם בעיריית נתניה מבקשים לפעול נגד מי שעד לא מכבר כיהן כבעלי קבוצת אליצור "ברק" נתניה. על הפרק: הפסקת ההתקשרות עם ליבר שמעניק שירותי חשבונאות לעמותה העירונית 'האגודה לעידוד התיירות בנתניה'.

בראיון שפורסם כאן ביום חמישי האחרון תקף ליבר בין היתר את ראש עיריית נתניה מרים פיירברג. ל"גלובס" נודע כי מיד לאחר פרסום הראיון קיבל ליבר הודעה עליה חתומה מנכ"לית עמותת התיירות העירונית - בה משמשת מרים פיירברג כיו"ר העמותה. בהודעה, שמוענה לחברי הוועד המנהל של העמותה והגיעה לידי "גלובס", נכתב כי הוחלט לזמן לשבוע הבא ישיבת ועד מנהל של העמותה עם נושא אחד לסדר היום: "הפסקת ההתקשרות עם מנהל החשבונות מר צביקה ליבר".

משרדו של ליבר מעניק שירותי חשבונאות לעמותה כבר 17 שנה, ורק בחודש אפריל האחרון הוחלט להאריך את ההתקשרות עמו.

לשאלות "גלובס", האם ראש עיריית נתניה הנחתה את מנכ"לית עמותת 'האגודה לעידוד התיירות בנתניה' לסיים את ההתקשרות עם ליבר?; והאם נכון כי במהלך שיחה בין ראש העיר למנכ"לית העמותה נימקה ראש העיר בפניה את הפסקת ההתקשרות בראיון עיתונאי שנתן ליבר? - נמסר מעיריית נתניה: "ועד המנהל של העמותה מבצע בימים אלו ריענון והתייעלות בקרב הספקים, במסגרת נושא זה יובא לדיון גם עניין הפסקת ההתקשרות עם מר ליבר.

"אכן קיים משבר אמון בין העירייה לבין מר ליבר, אולם נדגיש כי כאמור אין זו הסיבה היחידה לבחינת המשך ההתקשרות איתו כמנהל חשבונות. נדגיש כי העירייה ועמותת התיירות פועלות בהתאם לחוק ולמינהל תקין. אנו מצרים על התנהלותו הבלתי ראויה, בלשון המעטה, של האיש וניסיונות ההכפשה החוזרים מצידו ואין לנו עניין להוסיף על כך".

***

כאמור, אתמול הגישה היועצת המשפטית של איגוד הכדורסל, עו"ד רונית אמיר-יניב, כתב אישום לבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורסל נגד ליבר. זאת בשל דברים שאמר בראיון שהתפרסם כאן ב"גלובס" ביום חמישי האחרון. אמיר-יניב מבקשת מבית הדין המשמעתי של האיגוד להשית על ליבר הרחקה של שנה בפועל ממוסדות האיגוד ובנוסף קנס בסך 50 אלף שקל בפועל, זאת בשל "הפרה של סעיף 20ב לתקנון המשמעת של איגוד הכדורסל שעניינו 'ביזוי מוסדות ו/או ממלאי תפקידים".

בין היתר, אמר ליבר ל"גלובס" בראיון המדובר: "צריך להרוס את הבניין הזה (של האיגוד) מהייסוד... אבל ליישר את השטח ולבנות משהו יפה... היו"ר עמירם הלוי הוא בובה של מנכ"ל האיגוד". אמיר-יניב מציינת כי "צבי ליבר הינו חבר הנהלה, חבר בוועדות כספים ותקנון - ובאותה עת מתבטא באופן כה מבזה ומשפיל על האיגוד. התנהגות זו הינה חסרת תקדים ופוגעת באיגוד ובעולם הספורט ככלל. את שעל ליבו, מתוקף תפקידו, היה צריך להגיד באופן פנימי".