חנן לביא ינהל את האקסלרטור של מיקרוסופט בסיאטל

לפני 3 שנים לביא היה ממקימי האקסלרטור של מיקרוסופט בישראל - שהיה הראשון של ענקית התוכנה בעולם ■ את מקומו יתפוס היזם נבות וולק

חנן לביא מנהל מיקרוסופט ונצ'רס ישראל / צילום: סיון פרג'
חנן לביא מנהל מיקרוסופט ונצ'רס ישראל / צילום: סיון פרג'

מנהל אקסלרטור הסטארט-אפים של מיקרוסופט בישראל, חנן לביא, עוזב את תוכנית ההאצה המקומית כדי לנהל את האקסלרטור של מיקרוסופט במטה הראשי של החברה בסיאטל.

לביא עבד בעבר בתפקידים שונים בחברות מרקורי ו-HP, עד שפנה לעולם היזמות והיה אחד ממקימי הסטארט-אפ United Parents. במארס 2012 הצטרף למיקרוסופט והיה ממקימי האקסלרטור המקומי, שהיה הראשון של ענקית התוכנה בעולם.

הוא ניהל שישה מחזורים של האקסלרטור ובעקבות ההצלחה המקומית, נקרא לדגל על-ידי מיקרוסופט העולמית כדי לקדם את האקסלרטור שהיא פתחה בסיאטל, שם ממוקם המטה המרכזי של החברה.

את מקומו של לביא בניהול האקסלרטור בישראל יתפוס נבות וולק (36). וולק מצטרף למיקרוסופט לאחר שהקים וניהל את הסטארט-אפ CrossReader, שפיתחה מנוע המלצות תוכן אך לא התרוממה ונסגרה. בנוסף, עמד מאחורי פרויקט IMP, להקמת מיקרו-מחשב בעלות של כ-130 דולר, שניסה לגייס ללא הצלחה 100 אלף דולר בקמפיין מימון המונים באתר אינדיגוגו. בעבר היה וולק ממייסדי חברת SmartContent שנרכשה על-ידי חברת Emblaze.

בימים אלה מיקרוסופט פותחת את ההרשמה למחזור השביעי שלה, שבו צפויות להצטרף כשותפות חברות כמו BD ופייזר בתחום הבריאות, תוכנית הסטארט-אפים החדשה cockpit של אל על, מלאנוס ועוד.