ג'וזף פאפא: "מיילן תגיש הצעת רכש לפריגו? לא קל ליישום"

מנכ"ל פריגו לקראת אסיפת בעלי המניות של מיילן שיצביעו על הרכישה: "יש עוד חברות שמתעניינות אבל כרגע אנו מתמקדים בפריגו כחברה עצמאית"

בעוד כ-3 שבועות יתכנסו בעלי המניות של חברת התרופות מיילן לאסיפה, במטרה לאשר את רכישת פריגו . מנכ"ל פריגו, ג'וזף פאפא, ניצל אתמול את ההזדמנות כדי להזכיר להם שגם אם העסקה תאושר, כלל לא בטוח שהיא תצא אל הפועל, משום שהיא תלויה כמובן גם בהסכמת בעלי המניות של פריגו.

"אני לא מנבא איך יצביעו בעלי המניות של מיילן ב-28 באוגוסט, אבל אני רוצה להזכיר לכולם, גם לבעלי המניות של מיילן, שאם מיילן תגיש הצעת רכש לפריגו - לא מדובר במהלך עם דרך קלה להשלמה, כפי שיש מי שמתאר זאת", אמר פאפא בשיחת הוועידה שלאחר פרסום הדוחות הכספיים של פריגו. לדבריו, "הרף להצלחה של הצעת רכש גבוה מאוד, 80% מכלל בעלי המניות של פריגו (שצריכים להסכים להצעה, ש'ח'ו). אנחנו מדברים עם בעלי המניות שלנו, ומרוצים לשמוע את ביטחונם בהנהלת החברה ובאסטרטגיה שלנו כחברה עצמאית".

האם פריגו תנסה למצוא רוכשים אחרים? בתשובה לשאלה בשיחת הוועידה אמר פאפא שאם מיילן תקבל את אישור האסיפה שלה ותתחיל תהליך של הצעת רכש, "נקבל החלטות אסטרטגיות בדירקטוריון בנוגע למה שנכון לחברה. יש עוד חברות שהביעו עניין, אבל כרגע אנחנו מתמקדים בפריגו כחברה עצמאית".

דירקטוריון פריגו כבר דחה 3 הצעות של מיילן מאז אפריל. ההצעה האחרונה שנדחתה כוללת 2.3 מניות מיילן ו-75 דולר במזומן עבור כל מניית פריגו. מאז שטבע נסוגה מכוונתה להשתלט על מיילן (לטובת רכישת החטיבה הגנרית של אלרגן), מניית מיילן נפלה ב-17% ל-54.6 דולר. במחיר הנוכחי של מיילן, ההצעה לפריגו משקפת מחיר של קצת יותר מ-200 דולר למניית פריגו, נמוך מההצעה המקורית של מיילן שהייתה 205 דולר, ונדחתה על-ידי דירקטוריון פריגו בטענה שהיא מעריכה את פריגו בחסר. השווי הנוכחי של העסקה הוא כ-29.4 מיליארד דולר, לעומת שווי השוק של פריגו שהוא 27.7 מיליארד דולר. מיילן, מצדה, דיווחה אתמול שקיבלה אישור להלוואת גישור בנקאית לצורך מימון הרכישה.

"חסר משמעותי"

גם אתמול אמר פאפא שההצעה "מעריכה בחסר משמעותי" את פריגו. "השילוב עם מיילן ידלל את החוזק של העסקים הצרכניים שלנו, ויסכן את הערך שאנו מייצרים לבעלי המניות שלנו, והוא יוביל להתכווצות של מכפיל הרווח", אמר פאפא. הוא הזכיר את המוצר המקורי המרכזי של מיילן, EpiPen, שצפוי להיתקל בתחרות גנרית, ואמר כי הרכישה תחשוף את פריגו לסיכון של תלות במוצר מרכזי. "אנחנו בטוחים שעל-ידי יישום האסטרטגיה שלנו נוכל להציג צמיחה גבוהה בהרבה מזאת שמשקפת הצעת מיילן", אמר פאפא.

בתשובה לשאלת אנליסט על ההבדלים בין התרבות הארגונית של שתי החברות, אמר פאפא כי "אין ספק שיש הבדלים בסגנון הניהולי", אך העדיף לא לפרט. עם זאת, הוא סיפק אמירה שיכולה להתפרש כביקורת על הממשל התאגידי במיילן, כשבהמשך התשובה הזכיר שפריגו זכתה בפרס בתחום.

בדוחות פריגו שפורסמו אתמול עקפה החברה את תחזיות האנליסטים. הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו בכ-1.5 מיליארד דולר, מעט מעל תחזיות האנליסטים. הנתון מהווה צמיחה של33.9% מהרבעון המקביל, בעיקר בזכות תרומת רכישת אומגה שהושלמה לפני כמה חודשים, שפיצתה על ירידה של 3.4% בתחום הפעילות המרכזי של פריגו, תחום הבריאות לצרכן. התמלוגים ממכירות תרופת ה-Tysabri לטרשת נפוצה ירדו ב-2.7% ל-83.6 מיליון דולר, ובתחום תרופות המרשם המכירות צמחו ב-9.8% ל-278 מיליון דולר.

הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-56.4 מיליון דולר, ירידה של 57.2%, בעוד שהרווח הנקי Non-GAAP (בנטרול הוצאות חשבונאיות מסוימות), צמח ב-36.8% ל-320 מיליון דולר. הרווח הנקי Non-GAAP למניה הסתכם ב-2.18 דולרים, 22 סנט מעל תחזיות האנליסטים.