נתניהו נגד שקד: יפעל לסכל את פיצול תפקיד היועמ"ש

לשכת ראש הממשלה: "ביוזמת שקד יש סיכונים רבים; הרעיון לפצל את תפקיד היועמ"ש עלול לפגוע ביכולתו למלא את תפקידו באופן מלא"

בנימין נתניהו ואיילת שקד / צילום: חיים צח - לע"מ ותמר מצפי
בנימין נתניהו ואיילת שקד / צילום: חיים צח - לע"מ ותמר מצפי

ראש הממשלה בנימין נתניהו יפעל לסכל את יוזמתה של שרת המשפטים איילת שקד לפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה - כך נודע לחדשות 2. השבוע הודיעה שקד לחברי הוועדה שתבחר את היועץ המשפטי הבא כי ייתכן שהתפקיד יפוצל לתובע כללי וליועץ לממשלה.

בתשובה לפניית חדשות 2 נמסר מלשכת ראש הממשלה כי ביוזמת שקד יש סיכונים רבים. "הרעיון לפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה עלול לפגוע ביכולתו למלא את תפקידו באופן מלא", הסבירו בלשכה. "למוסד היועץ המשפטי לממשלה תפקיד קריטי במערכת הבלמים והאיזונים, שהיא מיסודות הדמוקרטיה הישראלית. הסכנה היא שפיצול התפקיד יצמצם את הראייה המערכתית הרחבה שעומדת כיום בפני היועץ המשפטי לממשלה ושנדרשת לביצוע תפקידו באופן המיטבי".

דבר תוכנית פיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה פורסם מוקדם יותר השבוע, אז אמרה השרה שקד בריאיון לגלי צה"ל כי ביקשה מחברי הוועדה "להודיע למתמודדים שהדבר נבחן ויישקל - חשוב לי שמי שמתמודד יידע שהדבר בהחלט נבחן ברצינות, אני נוטה ללכת לכיוון הפיצול".

שקד הוסיפה כי "כרגע בוחנים אדם שאמור להתאים גם לייעוץ משפטי וגם לתביעה הכללית, הוא אמור להיות מוכשר לבצע את שני הדברים. אם נחליט לפצל את התפקיד אחרי שייבחר אותו מועמד, יילקחו ממנו חלק מהסמכויות".