לפיד יצא ב"מתקפת הסברה" בתקשורת האירופית נגד איראן

לפיד: "בנסיבות רגילות, מדינות מערביות מתקדמות כמו גרמניה או איטליה, היו מחרימות את איראן ללא היסוס ובלי שום קשר לתוכנית הגרעין"

יאיר לפיד  / צילום: רויטרס
יאיר לפיד / צילום: רויטרס

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, יוצא במתקפת הסברה בכלי תקשורת בגרמניה ואיטליה נגד איראן, וזאת על רקע הזמנה שקיבל נשיא איראן לבקר באיטליה וביקורם של בכירים אירופים באיראן.

במאמר תקיף שכתב לפיד לעיתונים "קוריירה דה לסרה" האיטלקי ו"די וולט" הגרמני, הוא האשים את אירופה בעצימת עיניים אל מול יצואנית הטרור מספר 1 בעולם ובצביעות האירופית שמטיפה מוסר לישראל אבל מתעלמת מהפרות זכויות האדם באיראן. המאמר פורסם אמש (ו') בעקבות ביקורו של שר החוץ האיטלקי ושרי חוץ אירופאים נוספים באיראן ועל רקע הזמנה שקיבל נשיא איראן לביקור באיטליה.

"הבעיה הראשונה בהסכם הגרעין עם איראן היא שזה הסכם גרוע", כותב לפיד. הבעיה השנייה היא שהוא הפך להיות הקריטריון היחיד לפיה נמדדת איראן בזירה הבינלאומית. מאז טקס החתימה בוינה הסנקציות אינן מוסרות בהדרגה, הן מתעופפות מהחלון. בין המדינות החתומות על ההסכם החלה כבר תחרות פרועה מי יגיע ראשון לשווקים האיראנים. בעיני רוב המדינות אם ההסכם בסדר, סימן שאיראן בסדר. עובדה, היא קיבלה תעודת יושר מששת המעצמות הגדולות. אין דבר רחוק יותר מן האמת".

עוד הוא כותב כי "כבר שלושה עשורים שאיראן היא יצואנית הטרור מספר 1 בעולם. לא מדובר רק בייצוא של טרור, אלא גם בערכים שבשמם פועל הטרור הזה. באיראן של 2015 נהוג לתלות הומוסקסואלים על עמודי חשמל, לסקול נשים נואפות, עינויים הם עניין שיגרתי (וחוקי), נוצרים נרדפים על בסיס קבוע ושנאת היהודים היא מדיניות רשמית. צר לי על כל קורבן חף מפשע - ישראלי או פלשתיני - אבל העובדות הן שמספר הנפגעים בסכסוך הישראלי-פלשתיני הוא מזערי ממש לעומת מספר הקורבנות בסכסוכים להם אחראית איראן".

לפיד תקף את הצביעות האירופית בעוד אירופה מגנה את ישראל ומחבקת את איראן, וכתב: "בנסיבות רגילות, מדינות מערביות מתקדמות כמו גרמניה או איטליה, היו מחרימות את איראן ללא היסוס ובלי שום קשר לתוכנית הגרעין. גם אילו רצו הממשלות והסינדיקטים הגדולים לעשות שם עסקים, ארגוני הנשים, הלהט"בים, וארגוני זכויות האדם השונים היו מקימים קול זעקה ויוצאים להפגין ברחובות. במקום זה נוהגת אירופה להטיף מוסר דווקא לישראל, המדינה המאוימת ביותר בעולם, המצליחה למרות זאת לקיים דמוקרטיה מתוקנת, שבה מקפידים על החוק הבינלאומי ועל זכויות המיעוטים, הנשים והלהט"בים".