רוקדים על הדם

פיט, קלוני, טרנטינו והאקס של מדונה בערב של אלימות מסוגננת

ערב של אלימות מסוגננת, יום א' מ-22:00, ערוץ yes2

נישא על גלי התהילה של "לוק סטוק ושני קנים מעשנים", יצא גאי ריצ'י, באותם ימים עדיין "מר מדונה", אל "סנאץ'" (22:00) רק כדי להתרסק - בביקורות ובקופות כאחד. האמת? לא בטוח שבצדק: בעיניי יש פה תסריט סביר, אם כי קצת מתחכם, משחק טוב, לא מעט אקשן ובראד פיט אחד בתפקיד מוזר יותר.

פיט הוא מתאגרף צועני שיש לו בעיית שתייה - ואיכשהו הוא מצליח לשכנע שהוא באמת כזה. אז נכון, הניסיון לשחזר את הצלחת "לוק סטוק" עולה כאן כמעט מכל סצנה - כשגם הרגעים האלימים יותר מנסים להיות מלוטשים עד שהם הופכים לגרוטסקיים, ועדיין - מול הטלוויזיה זהו סרט לא רע בכלל.

אם כבר בענייני אלימות מסוגננת עסקינן, מיד אחריו יעלה ויבוא "מצאת החמה ועד צאת הנשמה" (23:45), סרט בהשראה "טרנטינואית" (קוונטין טרנטינו עצמו משחק בסרט, לצד ג'ורג' קלוני) על שני אחים נמלטים שמגיעים למועדון לילה מוזר ומפחיד. מי שאוהב את הז'אנר עשוי לאהוב גם את הסרט הזה.

* ציון: 8

כתום בחלום שחור

שני סרטי תעודה שמוכחים שהיצירה הישראלית כבר מזמן לא גרה בשינקין

בשבוע שבו הימין הישראלי מצא את עצמו מתגונן, גם אם לא מתנצל, נדמה שלפחות בטלוויזיה הוא כבר מזמן "מיינסטרים". אני לא מדבר (רק) על ערוץ ייעודי כמו ערוץ 20 או על נציגים בולטים שלו במשדרים - מאקטואליה ועד לתרבות - שדיברו פעם רק בקול אחד, אלא על היותו מושא לסיקור תיעודי שמבהיר שנפשו מורכבת לא פחות מזו של יוצרי ונושאי הסרטים שגרו בשינקין ושתו בקפה תמר, עד שנסגר.

בערוץ 8 ישודר הסרט "מועדון אגרוף ירושלים" (21:00) שמנהל גרשון לוקסמבורג - מתאגרף מקצועי לשעבר וחבר המחתרת היהודית לשעבר. הוא אוסף אליו נערים שמגיעים לרוב מרקע לא פשוט ומנסה לתת להם, מלבד פורקן בזירה, גם כלים להתמודד על החיים שנדמים מסוכנים יותר מכל יריב בזירה.

ערוץ 10 יאגף מדרום עם "כתומים" (21:20): מה עובר על מי שפונו מגוש קטיף בילדותם, בגרו בתחושה קשה של מי שגורשו מבתיהם, ואילו עתה הם עומדים להתגייס לצה"ל, להישבע אמונים למדינה, ותיאורטית אפילו לעסוק יום אחד בפינוי של אחרים מבתיהם? בלי קשר לדעה הפוליטית, הקונפליקט שלתוכו גדלו דורש מהם התמודדות לא פשוטה.

* ציון: 8