רשמית: דור 4 בסלולר בישראל; מהירות הגלישה תעלה

משרד התקשורת הקצה היום את התדרים לחברות הסלולר ■ בפלאפון, פרטנר והוט מובייל יקבלו הלקוחות חוויית גלישה משופרת ומלאה, ובסלקום וגולן טלקום זה יקרה במועד מאוחר יותר, לאחר ששתי החברות ישלימו הקמת רשת משותפת

סלולר / צילום: שאטרסטוק
סלולר / צילום: שאטרסטוק

משרד התקשורת הקצה היום לחברות הסלולריות את תדרי הדור הרביעי בסלולר. החברות רכשו את התדרים במכרז בחודש ינואר השנה והיום אחרי שורה של השלמות ועיכובים מיותרים, יש לומר, מקצה המשרד את התדרים לחברות.

במהלך הימים הקרובים כל החברות הסלולריות הוט מובייל, פלאפון ופרטנר ישיקו שירותי דור רביעי מלאים ואילו גולן טלקום וסלקום לא יוכלו להשיק שירותי דור רביעי בקיבולת מלאה בגלל סוגיית הרשת המשותפת שאותה לא השלימו עדיין.

המשמעות, האינטרנט הסלולרי יוכל לאפשר גלישה במהירות 50 מגה בממוצע ללקוחות שמנויים לשירות הדור הרביעי ושברשותם מכשירים תומכים.

התדרים שמקצה היום משרד התקשורת לחברות הסלולריות, מעלים את ישראל על מפת הקהילה הבינלאומית שרובה מזמן השיקה שירותי דור רביעי. התדרים שהוקצו הם תדרים בתחום ה-1,800 מגה הרץ ובמסגרת מדיניות המשרד הם הוקצו לפי מדיניות שיתוף רשתות שאותה הגה המשרד ולפיה שני מפעילים יחלקו ברשת משותפת.

התוכנית היא שאיש העסקים חזי בצלאל שרכש רצועת תדרים, יחבור לאחד השחקנים, ככל הנראה פלאפון, שרכשה רצועה של 15 מגה, וברשת המשותפת יהיו להם 20 מגה, תחום תדרים מספק לכל הדעות בשלב הזה כדי לקבל ביצועים טובים מאד מבחינת מהירות גלישה. אם בצלאל לא יחבור לפלאפון הוא עשוי לחבור לפרטנר שכבר חברה להוט מובייל ולשתיהן יש 20 מגה במשותף.

גולן טלקום וסלקום יוכלו להפעיל רשת משותפת אך מכיוון שהסכם איחוד הרשתות שלהן נתקל בהתנגדות משרד התקשורת, הן לא יכולות להפעיל במשותף את התדרים ולתת את מקסימום הביצועים ללקוחות בשלב הזה. יחד עם זאת, סלקום תוכל לתת ללקוחותיה ביצועים טובים בגלל שיש לה תדרים משלה שהיא מפנה לטובת הדור הרביעי ובתוספת התדרים שרכשה במכרז, לקוחותיה יוכלו ליהנות מביצועי רשת לא רעים, הכל בהתאם לפינוי.

כאן המקום להזכיר שלפרטנר והוט מובייל יש פריסה רחבה בדור הרביעי בהיקף של 1,300 אתרים. לפלאפון ולסלקום יש כמה מאות תדרים בלבד בשלב הזה.

לדברי גיל שרון מנכ"ל פלאפון, "פלאפון תציע מעתה את רוחב הפס הגבוה ביותר פר מנוי בדור הרביעי".