המירוץ לרכישת גזית גלוב ישראל: 5 הצעות מגופים מקומיים וזרים

לפעילותה של גזית ישראל בתחום המרכזים המסחריים בארץ הוצמד תג מחיר של כ-1 מיליארד שקל, בדומה להונה העצמי

בסוף השבוע החל תהליך מכירת פעילות הנדל"ן המניב של קבוצת גזית גלוב בישראל, עם הצעות רכישה שהגישו כמה גופים מקומיים וזרים. גזית ישראל, בעלת הון עצמי של כ-1 מיליארד שקל, מחזיקה בעיקר את רשת קניוני G.

חברת הנדל"ן המניב אמות מקבוצת אלוני חץ דיווחה כבר ביום חמישי בצהריים כי הגישה הצעה בלתי מחייבת במסגרת הליך ההזמנה להצעת הצעות שפרסמה גזית ישראל. ככל הידוע, הצעתה הוגשה יחד עם חברת גינדי החזקות. הבוקר דיווחו השותפות ביג ומגה אור כי גם הן הגישו יחד הצעה לרכישת החברה, במשותף עם שני גופים מוסדיים, ככל הידוע פסגות והראל.

בנוסף, הוגשו לגזית גלוב כמה הצעות של חברות פרטיות, בהן הצעה של קבוצת JTVL בראשות עמיר בירם, במשותף עם חברות הביטוח מנורה וכלל ביטוח ועם קרן הפנסיה עמיתים. גם שתי קרנות בינלאומיות העבירו לגזית גלוב הצעה בלתי מחייבת.

שווי הפעילות בארץ כמיליארד ש'

המכרז שפרסמה גזית גלוב, הנמצאת בשליטת חיים כצמן ודורי סגל, מאפשר המשך הגשת הצעות גם במהלך השבוע, ולפי ההערכות שני גופים בינלאומיים נוספים יגישו בימים הקרובים את הצעותיהם, וכן עוד כמה שחקנים מקומיים. בסך הכול עד תום המועד צפויות להתקבל כ-10 הצעות, מתוכן ייבחרו שניים-שלושה גופים שלהם יועבר חומר נוסף וייפתח עבורם חדר מידע וירטואלי.

דד-ליין להגשת הצעות מחייבות, כולל העמדת ערבויות, ייקבע ככל הנראה לחודש אוקטובר הקרוב. לפי פרסומים קודמים, לפעילותה של גזית ישראל בתחום המרכזים המסחריים בארץ הוצמד תג מחיר של כ-1 מיליארד שקל, בדומה להונה העצמי. שווי נכסיה מוערך ביותר מ-3.5 מיליארד שקל. הנדל"ן המניב של גזית ישראל כולל 10 מרכזים מסחריים ושישה נכסים בפיתוח ברחבי הארץ, תחת המותג קניוני G, בהיקף כולל של כ-280 אלף מ"ר. החברה מחזיקה גם בחמישה נכסים לפיתוח בבולגריה ובמקדוניה.

בחודש ספטמבר צפויה החברה להשיק קניון חדש ביבנה, ובקרוב היא מתכננת גם להתחיל בפיתוח החלק האחרון של הקניון שבבעלותה בראשל"צ.